جلسه کارگروه المان های نوروزی تشکیل شد
جلسه کارگروه المان های نوروزی تشکیل شد

به گزارش پگاه خبر؛اولین جلسه کارگروه المان های نوروزی به ریاست روح الله مظفری رئیس و جمعی از مسئولین سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز برگزار شد. در این جلسه روح الله مظفری با اشاره به سیاست‌های شورای اسلامی و شهرداری شیراز در خصوص آماده سازی شهر و استقبال با شکوه از […]

به گزارش پگاه خبر؛اولین جلسه کارگروه المان های نوروزی به ریاست روح الله مظفری رئیس و جمعی از مسئولین سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز برگزار شد.

در این جلسه روح الله مظفری با اشاره به سیاست‌های شورای اسلامی و شهرداری شیراز در خصوص آماده سازی شهر و استقبال با شکوه از نوروز ۱۴۰۲ و تقارن عید نوروز با اعیاد ماه شعبان و ماه رمضان تأکید کرد: افزایش نشاط و روحیه‌بخشی به شهر، ارتقا سطح سیمای منظر شهری، ساخت المان های مناسبتی و فاخر، حرکت از سمت آثار موقت به ثابت و ماندگار، توزیع عادلانه نصب المان‌های هنری و فرهنگی، پرهیز از سلیقه‌ای بودن و ایجاد بستر شفاف در فرآیند فراخوان و داوری آن‌ها، به عنوان اهداف کلی کارگروه المان های نوروزی نام برد.

وی افزود: المان‌های نوروزی یکی از مهم‌ترین روش‌ها برای معرفی فرهنگ و رسوم در شهرهاست و به هیچ عنوان نمی‌توان تأثیر مثبت المان‌ها در زیبایی و افزایش جذابیت های بصری در شهرها را نادیده گرفت؛ بنابراین در راستای معرفی فرهنگ و آداب شیراز و شعائر اسلامی متناسب با ایام پیش رو المان‌های نوروزی نصب خواهد شد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز افزود: با همکاری مناطق المان های نوروزی در چهار بخش هرس فرم درختان و درختچه ها و کاشت گلدانهای فصلی به صورت چمن گل در معابر و میدان های خاص، ساخت المان های حجمی گل های شاخه بریده، تعمیر و مرمت المان های موجود و برنامه ریزی برای ساخت المان های مناسبتی فاخر صورت گرفته است.

لازم به توضیح است با توجه به اینکه طراحی و ساخت المان های نوروزی نیاز به زمان مناسب دارد کارگروه جلسات کارشناسی را از هم اکنون برگزار نمود تا در نوروز پیش رو المان هایی با کیفیت و زیبا ساخته شود و گام های موثری در زیباسازی محیط شهری،رضایتمندی شهروندان، جذب مسافران و گردشگران انجام شود.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

جلسه کارگروه