آشنایی با سامانه‌سیستم‌های تولید برق خورشیدی ویژه کارشناسان بهینه‌سازی انرژی
آشنایی با سامانه‌سیستم‌های تولید برق خورشیدی ویژه کارشناسان بهینه‌سازی انرژی

رئیس اداره بهینه‌سازی مصرف انرژی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی ایران از برگزاری دوره آموزشی با عنوان آشنایی با سامانه‌های فتوولتائیک (سیستم‌های تولید برق خورشیدی) ویژه کارشناسان بهینه‌سازی انرژی و مهندسین برق مناطق ۳۷ گانه این شرکت خبر داد.

به گزارش پگاه خبر؛ دورهآشنایی با سامانه‌های فتوولتائیک (سیستم‌های تولید برق خورشیدی)در شهریورماه امسال و در آموزشگاه خوشه‌ائی منطقه فارس ویژه کارشناسان بهینه‌سازی و مهندسین برق مناطق و با یک هزار و ۶۰۰ نفر ساعت آموزش برگزار شد.

رئیس اداره بهینه‌سازی مصرف انرژی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در باره این دوره گفت: در راستای اجرای تکالیف قانونی و آئین‌نامه اجرایی نظام مدیریت سبز و مصوبه هیئت وزیران در خصوص الزام ادارات دولتی به تامین ۲۰ درصد برق مصرفی ساختمان‌های خود از طریق منابع تجدیدپذیر، اجرای پروژه نصب و راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی در نه منطقه شرکت در سال جاری در دستور کار این شرکت قرار گرفت.

قاسم شاپوری افزود: بر همین اساس با توجه به تخصصی بودن موضوع، تیم کارشناسی نه منطقه برای اشراف به مباحث کلیدی نظارت بر طراحی، نصب و همچنین بهره‌برداری از این سامانه‌ها به صورت حضوری در دوره یاد شده شرکت کردند و افزون براین کارشناسان سایر مناطق نیز به صورت مجازی حضور داشتند.

وی ادامه داد: این دوره طی سه روز در آموزشگاه خوشه ائی منطقه فارس برگزار شد که با توجه به نصب و راه‌اندازی سامانه مشابه در آن منطقه، فراگیران به صورت عملی نیز با نحوه عملکرد سیستم آشنا شدند.
شایان ذکر است، شاپوری در پایان این دوره مراتب تشکر و قدردانی خود را از مدیر منطقه فارس، رئیس امور اداری، مسئول آموزش، اداره برنامه‌ریزی، خدمات مهندسی و تمامی همکاران منطقه فارس که در برگزاری هرچه بهتر دوره همکاری کردند، اعلام کرد.

همچنین بر اساس گزارشی که از سوی روابط عمومی منطقه فارس ارسال شده، رئیس امور اداری منطقه اعلام کرد: در این دوره آموزشی ۶۵ نفر از کارشناسان مناطق ۳۷ گانه شرکت ملی پخش و شرکت‌های پالایشگاهی و خطوط لوله ومخابرات شرکت داشتند.

احسان تفریحی با اشاره به انتخاب منطقه فارس به عنوان مرکز آموزش خوشه‌ائی جنوب کشور افزود: در این دوره آموزشی حدود ۳۰ نفر به صورت حضوری و ۳۵ نفر هم به صورت آنلاین حضور داشتند.

 مسئول آموزش منطقه نیز در این رابطه بیان کرد: کلاس‌های آموزشی به صورت خوشه‌ای و با برنامه‌ریزی قبلی و بر اساس نیاز سنجی‌های انجام شده از سوی ستاد و مناطق برگزار شده است.

زهرا ستوده گفت: در این دوره آموزشی شرکت‌کنندگان علاوه بر آموزش تئوری به صورت عملی نیز با عملکرد نیروگاه خورشیدی ۲۰ کیلو واتی منطقه فارس، طراحی اولیه با استفاده از نرم‌افزارهای مربوط و همچنین تجهیزات و ابزارهای مورد نیاز جهت بازرسی نیروگاه‌ها آشنا شدند.

وی معرفی انواع نیروگاه‌های خورشیدی، بررسی تولید انرژی به روش فتوولتائیک،آشنایی با قوانین احداث نیروگاه‌ها، آشنایی با انواع تجهیزات اندازه‌گیری به ویژه کنتورهای هوشمند، طراحی الکتریکال نیروگاه‌های خورشیدی و نحوه تغذیه داده‌ها در نرم افزار مربوط را ازدیگر سرفصل‌های آموزشی این دوره برشمرد.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

آشنایی با سامانه‌