بی مهری صدا و سیما با انتصاب مدیر غیر بومی فارس
بی مهری صدا و سیما با انتصاب مدیر غیر بومی فارس

سالهاست موضوع مدیران بومی و غیر بومی مطرح می شود و متاسفانه گوش شنوایی نیست . اولا استان فارس علیرغم دارا بودن اقوام و طوایف لر ،ترک حتی عرب اما همچنان یک استان فارسی است که مشابه استانهایی مثل آذربایجان و کردستان نیست و موضوع بومی بودن به زبان تلقی نمی شود . چرا برخی […]

سالهاست موضوع مدیران بومی و غیر بومی مطرح می شود و متاسفانه گوش شنوایی نیست .
اولا استان فارس علیرغم دارا بودن اقوام و طوایف لر ،ترک حتی عرب اما همچنان یک استان فارسی است که مشابه استانهایی مثل آذربایجان و کردستان نیست و موضوع بومی بودن به زبان تلقی نمی شود .

چرا برخی مسئولین این موضوع مهم را کمتر متوجه می شوند ؛ استان پهناور و متنوع فارس چنان گسترده و در راهروهای تاریخ و جغرافیا در هم تنیده شده است که فقط متولدین و افراد مجرب و آشنای استان می توانند به سختی همه این گستردگی را درک کنند .

شهر شیراز به تنهایی شهر راز به معنای واقع و گنجینه بسیار عظیمی در میراث فرهنگی و معنوی است .

چرا مدیران پایتخت متوجه نیستند که یک مدیر غیر بومی تا زمان شناخت و تسلط بر پهنه استان فارس مدتها زمان نیاز دارد و باز هم با انتصاب افرادی از سایر استانها چرخه مدیران غیر بومی را تکرار می کنند .

استان فارس منبع عظیم منابع انسانی فکور ،توانمند و متخصص است و در این وادی نه تنها نیازی به واردات ندارد بلکه همواره صادر کننده نیروهای انسانی به خارج استان و حتی کشور است .

سرمایه های انسانی در صدا و سیمای فارس و یا نیروهای مجرب فارسی در سطح کشور کم نیست پس چرا باید یک مدیر از قم و یزد به شیراز اعزام شود ؟

دوم اینکه نباید نگارش این یادداشت هرگز به معنای خصومت و تخریب مدیر جدید نیست و با انتصاب ایشان یقینا کمک و مساعدت همه بخش ها را خواهند دید، اما همچنان امید است تا روزهای آتی ریاست محترم صدا و سیمای ملی ،جناب آقای جبلی که خود واقف به مسائل استان هستند در معرفی مدیر تجدید نظر نمایند .

بدون شک آقای دکتر پهلوانیان با تجارب و سوابق فراوان در جایگاه های متعددی منشأ اثر خواهند بود .

مطالبه انتصاب مدیر بومی و از بین نیروهای صداسیما توقع بزرگی نیست و از نمایندگان محترم مجلس ،استاندار فارس و سایر عزیزان انتظار می رود با مشورت و اعلام نظر از حضور و انتصاب منابع انسانی بومی استان حمایت نمایند .

ابراهیم عباسی مدیر مسئول پایگاه خبری تحلیلی پگاه خبر روزنامه نگار،فعال اجتماعی

انتهای پیام/

بی مهری صدا