بهینه‌سازی موتورخانه‌مجتمع‌های مسکونی،تجاری استان به صورت رایگان است
بهینه‌سازی موتورخانه‌مجتمع‌های مسکونی،تجاری استان به صورت رایگان است

بهینه‌سازی موتورخانه‌های مجتمع‌های مسکونی، تجاری و دولتی این استان به صورت رایگان خبر داد.

به گزارش پگاه خبر؛علی اکبر میدان شاهی ضمن بیان اینکه مصرف بهینه گاز نقش ارزنده‌ای در پاسداشت منابع انرژی، تحقق عدالت بین نسلی، صیانت از محیط زیست، کمک به اقتصاد خانوار و مدیریت سرانه مصرف در کشور دارد، گفت: سال ۱۴۰۰ اعتباری معادل ۴ میلیارد تومان برای بهینه سازی موتورخانه‌ها اختصاص یافت و امسال شاهد افزایش چشمگیر آن تا ۱۷ میلیارد تومان هستیم و این حمایت‌ها می‌تواند نقش تاثیرگذاری در مصرف انرژی داشته باشد.

او با اشاره به این موضوع که در تابستان پارسال واحد بهینه سازی در شرکت گاز فارس تاسیس شده و طی سال ۱۴۰۰ تعداد ۹۶۰ واحد موتورخانه تحت عملیات بهینه سازی قرار گرفته، گفت: در تداوم اقدامات پیشین، در سال جاری موفق به بهینه سازی ۶۰۰ واحد موتورخانه شدیم و طبق برنامه زمان بندی شده به دنبال ارتقا این آمار به ۱۸۰۰ واحد هستیم.

میدان شاهی با بیان اینکه عزم راسخی در شرکت گاز فارس برای مدیریت مصرف وجود دارد، گفت: چنانچه میزان درخواست‌ها از سوی مشترکین برای اجرای عملیات بهینه سازی افزایش یابد، موضوع تقاضا برای افزایش اعتبارات را دنبال خواهیم کرد.

او حیطه بهینه سازی موتور خانه‌ها را در سه حوزه عایقکاری دیگ آب گرم، تنظیم مشعل و نصب رسوب گیر مغناطیسی اعلام کرد و گفت: بررسی‌ها و تحقیقات میدانی در بر دارنده این موضوع است که با بهینه سازی موتورخانه‌ها به میزان ۱۰ تا ۲۰ درصد از حجم گاز مصرفی کاسته خواهد شد و این امر نقش مهمی در سرانه مصرف انرژی و کمک به اقتصاد خانوار خواهد داشت.

میدان‌شاهی گفت: بر اساس تعریف شورای اقتصاد، هر ۵۰۰ متر مربع فضای گرمایشی به عنوان یک واحد موتورخانه محاسبه می‌شود. بر همین اساس مشترکین واجد شرایط بخش دولتی و خصوصی شرکت گاز استان فارس می‌توانند از طریق سامانه این شرکت نسبت به ثبت درخواست با ارایه شماره اشتراک و شماره تلفن همراه اقدام کنند تا مراحل قانونی انجام شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان فارس گفت: بهینه سازی مصرف گاز محدود به موتورخانه‌ها نیست و این شرکت حوزه‌های فرهنگسازی و بهینه سازی مصرف گاز صنایع عمده و کوچک را هم در دستور کار خود قرار داده و در این راستا اقدام به بازرسی از صنایع و تشویق متولیان به کاهش مصرف گاز کرده است.

میدان‌شاهی از مشترکان درخواست کرد تحت هیچ شرایطی از فضای موتورخانه به عنوان انباری استفاده نکنند و ضمن بسته نگهداشتن درب موتورخانه، منافذ تهویه هوا را مورد بازرسی قرار دهند.

همچنین تابلو برق، لامپ‌ها و سایر تاسیسات باید به صورت ادواری نظافت شده و هر یک از دیگ‌های موتورخانه دارای دودکش مستقل باشند.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

بهینه‌سازی