تیم پارکور شیرازفضای مناسبی برای تمرین ندارد
تیم پارکور شیرازفضای مناسبی برای تمرین ندارد

به گزارش پگاه خبر؛فاطمیا غفوری منش روز یکشنبه افزود: بسیاری از بانوان فارس با وجود مشکلات و محدودیت ها هم در سطح کشور هم در مسابقات برون مرزی افتخارات زیادی در رشته های مختلف کسب کرده اند از این رو از اداره کل ورزش و جوانان فارس می خواهیم  ورزش بانوان را بیشتر مورد حمایت […]

به گزارش پگاه خبر؛فاطمیا غفوری منش روز یکشنبه افزود: بسیاری از بانوان فارس با وجود مشکلات و محدودیت ها هم در سطح کشور هم در مسابقات برون مرزی افتخارات زیادی در رشته های مختلف کسب کرده اند از این رو از اداره کل ورزش و جوانان فارس می خواهیم  ورزش بانوان را بیشتر مورد حمایت قرار دهند.

وی به  نبودن حامی مالی (‌اسپانسر ) به عنوان عمده ترین مشکل ورزش بانوان در فارس اشاره کرد و افزود: شهرداری های دیگر شهرهای کشور حامی تیم های بانوان هستند اما از شهرداری شیراز خبری نیست واز شورای شهر شیراز می خواهیم به فریاد ورزشکاران فارس هم برسند و همانگونه که از ورزش آقایان حمایت می کنند به ورزش بانوان هم نگاه عدالت محور داشته باشند.

غفوری منش ادامه داد: تیم فارس با ۴۲ ورزشکار در  رقابت های کشوری  که اخیرا در ساری  برگزار شد,  شرکت داشتند و هفت نفر توانستند به مقام دست یابند.

‌ وی گفت : در مجموع تیمی که در چهار رده سنی و در رشته فری استایل( حرکات نمایشی) و سرعت بر گزار تیم تهمتن فارس بر سکوی نخست ایستاد ٰ‌تیم های مازندران و مرکزی هم دوم و سوم شدند.

مریم کارگرٰ، نوشین حسین زاده، کیمیا افضل، فتاحه طاهری، فاطمه عزیٰ،‌فائزه عزی و مینو برازنده ورزشکاران شرکت کننده از فارس بودند که برروی سکو رفتند.

پارکور چیست

پارکور یکی از رشته های ورزشی هیات انجمن های ورزشی است که شبیه به ژیمناستیک بوده و ورزشکاران آن به اجرای حرکات مختلف در پارک ها و فضای مختلف می پردازند.

رشته ورزشی پارکور، عبور از موانع در سریعترین زمان ممکن با استفاده از روان‌ترین، کارآمدترین، کاربردی‌ترین و آسانترین شیوه حرکتی با کمترین انرژی مصرفی بدن از یک مبدا به مقصد است.

انتهای پیام/سمیه یگانه

تیم پارکور