توسعه ورزش همگانی گامی بلند برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی
توسعه ورزش همگانی گامی بلند برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی

توسعه ورزش همگانی امید به زندگی و نشاط اجتماعی رو به افزایش است و توسعه ورزش محلات و نقاط محروم شاه کلید پیشگیری از آسیب های نو پدید اجتماعی است .

به گزارش پگاه خبر؛محمدرضا جعفری مسئول کمیته فرهنگی و مسئولیت اجتماعی هیات ورزش های همگانی استان فارس گفت: ۱۰ سپتامبر روز جهانی پیشگیری از خودکشی است و ورزش همگانی نه‌تنها تاثیرات مثبت زیادی روی جسم دارد بلکه خلق و خو را هم بهتر می‌کند. بر اساس مطالعاتی که اخیرا انجام گرفته، ورزش و انجام فعالیت‌های ورزشی در تمام سنین علاوه بر تمام فواید خوب خود، احتمال خودکشی و آسیب های روانی و اجتماعی در آینده را هم به میزان قابل توجهی پایین می‌آورد.

وی افزود : محققان شرایط جسمی بیش از یک میلیون نفر از پسران سوئدی ۱۸ ساله را در معاینات پزشکی زمان ورود به سربازی مورد بررسی قرار دادند و متوجه شدند جوانانی که شرایط جسمی مناسب‌تری دارند کمتر از سایرین به خودکشی و اختلالات روانی تمایل پیدا کرده‌اند.

جعفری افزود : پژوهش‌های دیگری هم که پیش از این انجام شده بود، نشان می‌دهد ورزش بر سلامت روحی افراد تأثیر مثبت داشته و به مبارزه با افسردگی کمک می‌کند و عملکردهای مغزی را هم بهبود می‌بخشد و از زوال آن در سالمندان پیشگیری می کند .

وی گفت : در نوجوانی و جوانی مغز روند روبه رشدی دارد و نیازمند محرک‌های مثبت است، بنابراین ورزش می‌تواند برای این دوره سنی مفیدتر باشد.

مسئول کمیته فرهنگی و مسئولیت اجتماعی هیات ورزش های همگانی استان فارس گفت : استفاده از ظرفیت های موجود و ایجاد شده گام بلندی برای پیشگیری از بروز آسیب های اجتماعی است و با نگاه جدید در توسعه ورزش همگانی امید به زندگی و نشاط اجتماعی رو به افزایش است و توسعه ورزش محلات و نقاط محروم شاه کلید پیشگیری از آسیب های نو پدید اجتماعی است .

انتهای پیام/سمیه یگانه