صدور توریست کارت برای گردشگران خارجی در فرودگاه
صدور توریست کارت برای گردشگران خارجی در فرودگاه

استقرار دستگاه خودپرداز مبادله ارزی در ترمینال های خارجی فرودگاه ،گردشگران خارجی دلار و یورو در سامانه وارد کرده و کارت بانکی متناسب با زمان حضور در ایران برای آنها صادر می‌شود تا بتوانند به راحتی مانند یک شهروند ایرانی، خرید داشته باشند.

به گزارش پگاه خبر؛محمد فرخ زاده در سومین جلسه شورای عالی گردشگری سلامت با اعلام این خبر گفت از این پس با استقرار دستگاه خودپرداز مبادله ارزی در ترمینال های خارجی فرودگاه ،گردشگران خارجی دلار و یورو در سامانه وارد کرده و کارت بانکی متناسب با زمان حضور در ایران برای آنها صادر می‌شود تا بتوانند به راحتی مانند یک شهروند ایرانی، خرید داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه تمدید و شارژ کارتها نیز از همان سامانه امکان پذیر است افزود قرار است به زودی درهم، دینار و ریال نیز به این سامانه افزوده شود.

فرخ زاده همچنین از مسئولین فرودگاه شیراز خواست تا تمهیداتی اندیشیده شود که برای گردشگران خارجی که از سایر مرزها به شیراز می‌آیند نیز در ترمینال داخلی توریست کارت صادر شود.

معاون گردشگری استان همچنین از پیگیری بیمه گردشگران خارجی خبر داد و افزود: طی رایزنی بین سفارت عمان و بیمه ایران و بیمه کوثر به دنبال این هستیم از این پس بیماران کشور عمان به جای پول نقد از خدمات بیمه استفاده کنند.

انتهای پیام/زینب ذاکری نیا