۱۰۰ هزار واحد مسکن شهری در نیمه دوم امسال کلید می خورد
۱۰۰ هزار واحد مسکن شهری در نیمه دوم امسال کلید می خورد

به گزارش پگاه خبر؛اکبر نیکزاد روز چهارشنبه در سفر به استان فارس بر لزوم شتاب بخشی بر اجرای طرح های نهضت ملی مسکن تاکید کرد و گفت: بسیاری از طرح های نهضت ملی مسکن در شهرهای کشور در آستانه افتتاح است. رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور ادامه داد: از سال گذشته تاکنون عملیات احداث […]

به گزارش پگاه خبر؛اکبر نیکزاد روز چهارشنبه در سفر به استان فارس بر لزوم شتاب بخشی بر اجرای طرح های نهضت ملی مسکن تاکید کرد و گفت: بسیاری از طرح های نهضت ملی مسکن در شهرهای کشور در آستانه افتتاح است.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور ادامه داد: از سال گذشته تاکنون عملیات احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی شهری و ۱۸۰ هزار واحد مسکونی روستایی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در مناطق مختلف آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه اکنون ۱۸۰ هزار واحد روستایی و ۱۰۰ هزار واحد مسکونی شهری در قالب طرح نهضت ملی مسکن توسط بنیاد مسکن در دستور ساخت قرار دارد اصلی‌ترین موضوع در قانون جهش تولید مسکن را ساخت سالیانه یک میلیون مسکن دانست و گفت : ۲۰۰ هزار واحد از این تعداد در روستاها و ۸۰۰ هزار واحد در شهرها ساخته می‌شود و به‌زودی از نیمه دوم امسال افتتاح واحدهای نهضت ملی مسکن که سهم بنیاد مسکن بوده است آغاز می شود.

نیکزاد با بیان اینکه نام نویسی و استقبال از اجرای این طرح به ویژه در شهرهایی که بنیاد مسکن متولی ساخت است بسیار چشمگیر بود ادامه داد: میزان ثبت‌نام‌ها نشان داد هدف‌گذاری دولت درست بوده و میزان تقاضای مسکن نشان می‌دهد که به مدت چند سال، باید سالیانه یک میلیون واحد ساخته شود تا دغدغه مسکن را از مردم رفع کنیم. داشتن مسکن ایمن و مناسب یک مطالبه جدی و یک حق عمومی است که از سوی مردم مطرح می شود و در قالب طرح نهضت ملی مسکن این درخواست پاسخ داده می شود.
نیکزاد همچنین با اشاره به اینکه تامین زمین مناسب از سوی دولت موجب گردید تا قیمت تمام شده واحد های نهضت ملی مسکن کاهش یابد و متعارف شود  بیان کرد: کمک دولت برای کاهش قیمت تمام شده واحد های این طرح ادامه دارد ، در طرح نهضت ملی مسکن زمین به‌صورت رایگان تامین می‌شود و سازمان نظام مهندسی ساختمان تعرفه ساخت را کاهش داده است. در خصوص تعرفه عوارض پروانه هم تا ۳۰ درصد تخفیف در ساخت نهضت ملی وجود دارد که در برخی استان‌ها ۷۰ درصد تخفیف داده شده است.همه این اقدامات و همراهی دستگاههای مسوول باعث می شود تا شهروندان بتوانند با قیمت مناسب تر ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن را دنبال کنند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس  هم در ادامه این بازدید با بیان اینکه هماهنگی تحویل زمین در شهر جدید صدرا جهت ساخت طرح جهش تولید مسکن توسط این بنیاد انجام شده است گفت :در قالب این طرح، ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در شهر صدرا شیراز ساخته می‌شود.  هم اکنون عملیات اجرایی ساخت این واحد ها با بهره گیری از ماشین آلات سنگین امور اجرایی بنیاد مسکن آغاز شده است.

مهندس زمانی همچنین گفت: با درخواست شرکت عمران شهر جدید صدرا ساخت طرح جهش تولید مسکن در شهر جدید صدرا به بنیاد مسکن فارس واگذار شده است.

زمانی افزود: با توجه به عملکرد بنیاد مسکن فارس در سالهای گذشته در زمینه اجرای پروژه‌های ملی مسکن از جمله مسکن مهر ، طرح جهش مسکن ملی در شهر صدرا با محوریت بنیاد مسکن اجرا می شود.
مهندس زمانی با بیان اینکه علاوه بر شهر صدرا ساخت مسکن ملی در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر نیز به بنیاد مسکن واگذار شده است افزود: با اجرای این طرح تحول جدی در حوزه تامین مسکن شهری رخ خواهد داد و بنیاد مسکن کار اعطای تسهیلات در این طرح و هماهنگی واگذاری زمین را انجام می دهد.

مهندس عطا الله زمانی مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس در ادامه  با ارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده برای نهضت ملی مسکن  در استان فارس خاطر نشان کرد : اراضی طرح نهضت ملی مسکن  در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر تامین و دراختیار بنیاد مسکن قرار می گیرد ، شیوه های مختلفی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن اجرا شده است ، در شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر ساختمان دو طبقه دو واحدی و در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر ساختمان دو طبقه چهار واحدی در قالب طرح نهضت ملی مسکن ساخته می شود.

 زمانی با اشاره به اینکه تلاش ها بر این است که زمین دراختیار مردم قرار گیرد و متقاضیان پای کار بیایند گفت : بر اساس نقشه و تیپ های مختلفی که طراحی شده است بخشی از کار ساخت به مردم واگذار گردد. وقتی مردم پای کار باشند رضایتمندی بیشتری در اجرای طرح ایجاد می گردد .در برخی از مناطق ، متقاضیان عدم توانمندی در اجرا داشتند از این رو  در شهرهای کوچک همین طرح های دو طبقه هم از سوی بنیاد مسکن پیگیری و اجرا شده است ، شیوه های اجرا هم متفاوت بوده است ، در برخی از مناطق مردم با پیمانکاران قرار داد بستند و بنیاد مسکن تامین کننده مصالح بوده است.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

۱۰۰ هزار واحد