راه اندازی درمانگاه اضطراری سامراتوسط هلال احمراستان همزمان بامراسم اربعین
راه اندازی درمانگاه اضطراری سامراتوسط هلال احمراستان همزمان بامراسم اربعین

۹۰نیروی درمانی و امدادی هلال احمر استان فارس جهت پوشش امدادی مراسم اربعین حسینی به کشورعراق اعزام شدند و کلیه پایگاه های امداد و نجات بین شهری این جمعیت در سطح استان جهت امدادرسانی به زائرین حسینی به ویژه زائرین عبوری همسایگان شرقی ایران به حالت آماده باش صد در صدی درآمدند.

به گزارش پگاه خبر؛۹۰ نیروی درمانی و امدادی هلال احمر استان فارس جهت پوشش امدادی مراسم اربعین حسینی به کشورعراق اعزام شدند و کلیه پایگاه های امداد و نجات بین شهری این جمعیت در سطح استان جهت امدادرسانی به زائرین حسینی به ویژه زائرین عبوری همسایگان شرقی ایران به حالت آماده باش صد در صدی درآمدند.

مدیرعامل این جمعیت از اعزام ۹۰ نیروی درمانی و امدادی هلال احمر فارس جهت پوشش امدادی مراسم اربعین حسینی خبر داد و عنوان کرد: همزمان با برگزاری مراسم با شکوه اربعین حسینی و لزوم امدادرسانی به هموطنان و زائرین گرامی حرمین شریفین در عراق، دو درمانگاه اضطراری در شهرهای سامرا و سید محمد در استان صلاح الدین با حضور ۹ پزشک شامل متخصصی جراحی عمومی، ارتوپدی، اطفال، پزشک عمومی، داروساز و ۲۹ پرستار، تکنسین دارویی، فوریتهای اورژانس و پذیرش با همراهی پنج مترجم راه اندازی می گردد.

حسین درویشی فعالیت داروخانه ای این درمانگاه ها را بسیار مهم و اساسی خواند و اظهار کرد: دو داروخانه به صورت تخصصی در هر دو درمانگاه راه اندازی و تمامی داروهای لازم نیز از ایران به این مراکز ارسال خواهد شد.
وی ادامه داد: خودرو تخصصی ارتباطات با پنج نیروی متخصص حوزه ارتباطات رادیویی جهت ارتباط گیری مناسب نیروهای امدادی در مرز دو کشور مستقر خواهند شد، همچنین دو دستگاه آمبولانس به همراه یک دستگاه تریلی از دیگر مواردی می باشد که جهت تسریع در عملیات امداد و نجات این مراسم از سوی استان فارس اعزام گردیده است.

مدیرعامل هلال احمر استان فارس بیان کرد: این جمعیت همچنین در طول اجرای مراسم اربعین با برپایی دو موکب امدادی در محورهای شرقی و غربی استان واقع در شهرستان های نیریز و رستم به زائرین حضرت اباعبدالله به ویژه میهمانان خارجی که از کشورهای شرقی ایران به عراق سفر خواهند کرد امدادرسانی می نماید.

آماده باش صد در صدی کلیه پایگاه های امداد و نجات بین شهری هلال احمر استان فارس جهت پوشش امدادی سفر زائرین امام حسین (ع) از دیگر مواردی می باشد که مدیرعامل هلال احمر استان فارس عنوان کرد.

همچنیین ۱۶ نفر از فعالان اجتماعی محلات شهر شیراز نیز از سوی هلال احمر استان فارس جهت خدمترسانی به دوست داران حضرت اباعبدالله(ع) اعزام خواهند شد.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

راه اندازی درمانگاه