فراخوان پویش نه به بی تفاوتی اجتماعی
فراخوان پویش نه به بی تفاوتی اجتماعی

به گزارش پگاه خبر؛محمدرضا جعفری مسئول کمیته همگانی ورزش های نابینایان و کم بینایان استان فارس گفت : بی تفاوتی در جامعه نوعی بیماری اجتماعی است. همان گونه که در مقابل آن، هرگونه اعتنای اجتماعی و نوع دوستی در حیات فردی و اجتماعی، نشانه پویایی و سلامت اجتماعی است. وی افزود : توسعه پایدار مهم […]

به گزارش پگاه خبر؛محمدرضا جعفری مسئول کمیته همگانی ورزش های نابینایان و کم بینایان استان فارس گفت : بی تفاوتی در جامعه نوعی بیماری اجتماعی است. همان گونه که در مقابل آن، هرگونه اعتنای اجتماعی و نوع دوستی در حیات فردی و اجتماعی، نشانه پویایی و سلامت اجتماعی است.

وی افزود : توسعه پایدار مهم ترین شاخص رشد و پیشرفت یک کشور است و رشد مشارکت و همدلی اجتماعی یکی از مهم‌ترین ابزارهای توسعه پایدار در جهان معاصر است، اما آنچه که امروزه در این باره در کشور ما به وضوح دیده می شود رشد « بی تفاوتی اجتماعی» است که یکی از مهم ترین مسائلی است که گریبانگیر جامعه ما شده است .

جعفری گفت : با ورود فضای مجازی به زندگی اجتماعی ایرانیان، بنظر می رسد که بی تفاوتی اجتماعی شدت بیشتری یافته و هر نوع مسئولیت پذیری در مقابل جامعه به شکل مجازی و فقط در فضای مجازی نمایانگر می شود. تغییر سبک زندگی برخی از مردم، در سایه تبلیغات فرهنگ غربی نیز به دامنه این عارضه اجتماعی – اخلاقی افزوده است. مسئول کمیته ورزش های نابینایان و کم بینایان استان فارس در این زمینه افزود : این مقوله تا آنجا دیده می شود که مردم در زندگی روزمره خود، برخورد با ناهنجاری و کجروی در حوزه های مختلف فرهنگی و ورزشی را تجربه می کنند ولی کمتر مشاهده شده کسی نسبت به آنها واکنشی متناسب با اخلاق و آموزه های جامعه نشان دهد تا جایی که می‌توان گفت: بی‌تفاوتی اجتماعی به یک پرستیژ تبدیل شده است.

محمدرضا جعفری گفت : بی تفاوتی؛ مفهومی است که حکایت کننده نوعی بی توجهی و بی قیدی در افراد نسبت به قوانین، هنجارها، حوادث و اتفاقات اجتماعی و ورزشی و غیره در جامعه است که از سوی عمده اندیشمندان حوزه های مختلف مطالعاتی (اخلاق اجتماعی، علوم اجتماعی، روانشناسی اجتماعی، جامعه شناسی شهری، ارتباطات و مردم شناسی اجتماعی و…)، نکوهش شده و با قاطعیت محکوم گردیده است.

وی افزود : معنای ساده بی تفاوتی اجتماعی یعنی اینکه برای ما مهم نیست چه بر سر دیگران آید و آن روابط عاطفی و مسئولیت پذیری افراد در قبال دیگران کمتر شود.
از عبور یک شهروند نابینا از عرض خیابان تا مشکلات ورزشی ، اجتماعی و فرهنگی مختلف است.

وی گفت : در همین راستا و با توجه مشکلات ایجاد شده برای همه مردم خاصه افراد دارای معلولیت و بیشتر عزیزان کم بینا و نابینا ، کمیته ورزش همگانی هیئت ورزش های نابینایان و کم بینایان استان فارس بر آن شد تا با توجه به گسترش و تسریع این آسیب اجتماعی نو پدید و بی تفاوتی اجتماعی، پویشی در غالب نه به بی تفاوتی اجتماعی توسط کمیته همگانی ورزش نابینایان و کم بینایان استان فارس راه اندازی کند و تلاش دارد تا با این پویش به یک آسیب نو پدید اشاره و کانون توجه همه مردم گردد . فاز اول این پویش از ۵ شهریور ماه تا ۲۰ شهریور ادامه دارد و با هدف قرار دادن ، مشکلات روزمره و بی تفاوتی مردم با ساخت کلیپ و تولید محتوا توجه آحاد مردم را جلب نماید .

در این راستا با روانشناسان و روان درمان خبره و استاتید دانشگاه جلساتی برگزار و طرح موضوع گردیده است که با استقبال ایشان مواجه گردید .

جعفری در پایان و با توجه فاز های بعدی این پویش از همه مردم بزرگ ایران، هم استانی ها و آحاد مختلف مردم دعوت کرد تا به این پویش تاثیر گذار اجتماعی به پیوندند.

انتهای پیام/سمیه یگانه

فراخوان پویش