ساماندهی و بهسازی امور شهری در برنامه محوری محقق می‌شود
ساماندهی و بهسازی امور شهری در برنامه محوری محقق می‌شود

به گزارش پگاه خبر؛سیده مریم حسینی امروز یکشنبه ششم شهریور ماه در نطق پیش از دستور خود،گفت: اولین دولت مکتبی را دولت شهید رجایی ایجاد کرد بعد از دولت لیبرال‌ها بحران‌هایی را به دنبال داشت که تلاش و همتی می‌طلبید جهادی و در این راه شهید رجایی و همراهانش جان خود را فدا کردند. وی […]

به گزارش پگاه خبر؛سیده مریم حسینی امروز یکشنبه ششم شهریور ماه در نطق پیش از دستور خود،گفت: اولین دولت مکتبی را دولت شهید رجایی ایجاد کرد بعد از دولت لیبرال‌ها بحران‌هایی را به دنبال داشت که تلاش و همتی می‌طلبید جهادی و در این راه شهید رجایی و همراهانش جان خود را فدا کردند.
وی ادامه داد: برنامه محوری مهم‌ترین راهبرد شورای ششم شهر در سال دوم فعالیت خود است و این موضوع اصلی‌ترین استراتژی شوراهای شهر و روستا به ویژه شوراهای اسلامی کلانشهرها است.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز افزود: برنامه محوری به جای فرد محوری بسیار مهم و نجات‌بخش شهر از حواشی بی‌شمار آن است. توجه صرف شوراییان به شخص شهردار به جای توجه به مجموعه شهر و شهروندان نوعی آسیب جدی در حوزه مدیریت شهری است.
وی تصریح کرد: برخی شوراها نیز درآمد محوری را راهبرد اصلی و نسخه کامل شورای اسلامی شهر برای شهر و شهرداری می‌دانند و بر آن نیز تاکید می‌ورزند، اما از دیدگاه من هر نوع تجهیز تعمیر و تخصیص اعتبار، ساماندهی و بهسازی و نوسازی امور شهری در برنامه محوری جا گرفته است و محقق می‌شود.

حسینی گفت: در برنامه محوری برای شهر و شهرداری و شهروندان معانی و مفاهیم ارزشمندی نهفته است. با برنامه محوری است که شورای اسلامی شهر می‌تواند انتظارات خود را از شهردار یا مدیران شهری و مجموعه مسئولان مرتبط با شهر تفهیم یا خواسته‌های قانونی خود را از آنها مطالبه کند.

وی اضافه کرد: با برنامه محوری، اعضای شورای یک شهر ضمن ارائه برنامه‌های خود به شهردار یا شهرداران مناطق برای اجرایی شدن مصوبات شورایی از شهرداری مرکزی و شهرداری‌های مناطق تابعه، برنامه‌های اجرایی و عملیاتی می‌خواهند. اگر برنامه‌های شورای اسلامی شهر و شهرداری با هم و در جهت تکامل هم باشد، آنچه را که نهایت آمال و آرزوهای یک شهر و شهروندان ساکن در یک شهر آرمانی است، محقق خواهد شد.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز خاطرنشان‌کرد: شورای اسلامی شهر و شهرداری با برنامه به اهداف خود می‌رسند و شهر پیشرفت می‌کند.

وی گفت: به عبارت دیگر تا زمانی که شورای اسلامی شهر برای شهر خود برنامه نداشته باشند، نمی‌توان از شهردار شهر توقع برنامه‌های اجرایی و عملیاتی داشت، برنامه محوری شورا ی اسلامی شهر آنقدر مهم است که تمام امور شهر از جمله شفافیت مالی و عملکرد مدیران شهری را امری مهم و نظام‌مند جلوه داده و امید و نشاط و پویایی در چرخه کار و مدیریت اجرایی مجموعه‌های مختلف شهر و مدیریت شهری را در دل‌های مشتاق به خدمت دو چندان می‌کند.

حسینی افزود: با برنامه محوری شورای اسلامی شهر دیگر شهرداری دچار روزمرگی نمی‌شود. بهره‌وری سازمانی در ارکان مدیریت شهری تقویت می‌شود و تمرکز شورای اسلامی شهر بر رفتار مدیران شهری بیشتر شده، امکان تسهیل در روند ارزیابی عملکرد شهرداران نیز با همین برنامه محوری فراهم خواهد شد.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

ساماندهی و بهسازی