بهره برداری از طرح های تامین و انتقال برق دراقلید،کازرون ولارستان
بهره برداری از طرح های تامین و انتقال برق دراقلید،کازرون ولارستان

همزمان با هفته دولت عملیات اجرایی پست ۶۳ به ۲۰ کیلوولت کازرون ۴ و عملیات اجرایی افزایش ظرفیتپست نیروگاه کازرون ، افزایش ظرفیت پست ۶۳ کیلوولت کورده لارستان وافزایش ظرفیت پست ۲۳۰ لار و همچنین افزایش ظرفیت پست ۶۳ کیلوولت خنجشت اقلید و خط ارتباطی ۶۶ کیلولت سرحد ۲ کلید خورد.

به گزارش پگاه خبر؛همزمان با هفته دولت عملیات اجرایی پست ۶۳ به ۲۰ کیلوولت کازرون ۴ و عملیات اجرایی افزایش ظرفیت پست نیروگاه کازرون ، افزایش ظرفیت پست ۶۳ کیلوولت کورده لارستان وافزایش ظرفیت پست ۲۳۰ لار و همچنین افزایش ظرفیت پست ۶۳ کیلوولت خنجشت اقلید و خط ارتباطی ۶۶ کیلولت سرحد ۲ کلید خورد.

مهندس یدالله حقیقی مدیر عامل شرکت برق منطقه ای فارس در این مراسم با تقدیر از استاندار فارس و نماینده کازرون در مجلس اظهار داشت : در شهرستان کازرون شاهد آغاز عملیات اجرایی احداث ایستگاه شماره ۴ کازرون با ظرفیت ۸۰ مگاولت آمپر و دوازده خروجی تغذیه کننده ۲۰ کیلو ولت آن ، همچنین شاهد آغاز عملیات اجرایی نصب  یک دستگاه ترانس ۱۶۰‌مگا ولت آمپر در پست نیروگاه کازرون هستیم ، این طرح ها با تلاش و پیگیری دکتر فریدون عباسی نماینده مردم کازرون و کوهچنار در مجلس شورای اسلامی و حمایت های دکتر محمد هادی ایمانیه استاندار فارس و مسوولان شهرستان کازرون در هفته دولت اجرایی شده است و تقارن این عملیات با هفته ی دولت به مبارکی و برکت این طرح ها برای شهروندان افزوده است.

مهندس حقیقی اضافه کرد: ایستگاه پیش‌بینی شده چهارمین ایستگاه است که در شهرستان کازرون ساخته می شود و با به مدار آمدن این ایستگاه زیر ساخت های مناسب برای توسعه صنعتی شهرستان کازرون محقق خواهد شد ، در کنار این طرح ، پروژه ۲۳۰ کازرون به ظرفیت ۸۰ مگاولت آمپر را هم آغاز کردیم و امید است با اجرای این طرح ها در شهرستان کازرون شاهد رونق بیشتر صنعت و تامین برق پایدار برای مشترکان خانگی در شرایط بهنیه باشیم.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای فارس خاطر نشان کرد : همچنین با بهره برداری از این دو پروژه زمینه و زیر ساخت لازم برای توسعه صنعتی کازرون محقق خواهد شد و مشکل افت ولتاژ نیز در منطقه تا حدودی مرتفع می شود ، قابلیت اطمینان و پایداری شبکه دراین شهرستان افزایش می یابد و به بالاترین حد خواهد رسید ، همه تلاش متخصصان و صنعتگران برق فارس این است که طی ۲۴ ماه این دو ایستگاه به سرانجام مطلوب برسد.

دکتر فریدون عباسی نماینده مردم کازرون و کوهچنار در مجلس شورای اسلامی نیز در حاشیه این مراسم با بیان اینکه تامین برق در واقع تامین یکی از عمده ترین و اصلی ترین زیر ساخت های صنعتی شدن است با تقدیر از خدمات مدیران برق فارس گفت : با اجرای طرح های تامین و انتقال برق در شهرستان کازرون یکی از خواست های دیرین مردم این شهرستان در تامین این زیر ساخت ها محقق شده است.

وی اضافه کرد : مطالبه مردم این است که برای اجرای این طرح ها به موقع اعتبار لازم تامین گردد و برنامه زمانبندی تدوین گردد تا زیر ساخت فراهم شود ، برای صنعتی شدن تامین برق یک اصل اساسی است ، تلفیق بخش های مختلف صنعت با تامین برق میسر است ، اجرای طرح های صنعتی امکان بهینه سازی مصرف برق را هم فراهم می کند و این موضوع با پیگیری هایی که انجام میگیرد محقق خواهد شد.

لازم به ذکر است  به مناسبت هفته دولت ۲۲ طرح کلان تامین و انتقال برق در استان‌های فارس و بوشهر افتتاح می شود  و عملیات اجرایی ۲۴ طرح آغاز خواهد شد.

  طرح‌های تامین و انتقال برق ویژه هفته دولت شامل ۲۲ پروژه خواهد بود که با هزینه و سرمایه‌گذاری ۸ هزار و ۶۰ میلیارد ریال اجرایی و آماده بهره‌برداری شده است.

  از کل طرح‌های آماده افتتاح هفته دولت ۱۱ پروژه با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۶۸۰ میلیارد ریال مربوط به فارس و شهرستان‌های کازرون ، لارستان، مهر، فیروزآباد، زرین دشت، خنج، نی ریز و شیراز بوده و اعتبار آن از محل طرح‌های ملی تامین شده است.

  عمده کارکردهای طرح‌های یاد شده ایجاد ظرفیت نیروگاه، ظرفیت پست و اجرای خطوط انتقال است،این طرح‌ها در راستای برق‌رسانی روستایی و توسعه پست‌ها برای تقویت شبکه و جلوگیری از افت ولتاژ و همچنین تامین برق پایدار برای مشترکان کلان و خانگی و تامین برق صنایع در استان فارس اجرا شده و اکنون به بهره برداری می‌رسد.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

بهره برداری از