کارخانه تولید کود تقلبی در سروستان پلمپ شد
کارخانه تولید کود تقلبی در سروستان پلمپ شد

به گزارش پگاه خبر؛معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از پلمپ یک کارخانه تولید کود تقلبی در شهرستان سروستان خبر داد و گفت: در این کارخانه ۱۷ تن کود تقلبی و مواد همراه به منظور تهیه کود های تقلبی کشف شد. حمید دبیری با بیان اینکه ماده کودی کشف شده با لیبل […]

به گزارش پگاه خبر؛معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از پلمپ یک کارخانه تولید کود تقلبی در شهرستان سروستان خبر داد و گفت: در این کارخانه ۱۷ تن کود تقلبی و مواد همراه به منظور تهیه کود های تقلبی کشف شد.

حمید دبیری با بیان اینکه ماده کودی کشف شده با لیبل درج شده بر روی کود تطابق نداشت، تصریح کرد: از این کارخانه ۳۵۲۰۰ کیسه ده کیلویی خالی با درج لیبل به منظور پر کردن کودهای تقلبی نیز کشف و ضبط شد.

به گفته وی؛در کارخانه مذکور دو تن کود قاچاق و مقادیری کود اوره احتکار شده نیز مشاهده شد.

دبیری با اشاره به اینکه کودهای کشف شده به انبار مدیریت حفظ نباتات منتقل شد، اظهار کرد: کارگاه مذکور به دستور مقام قضایی پلمپ و پرونده متخلفان به منظور طی مراحل قانونی به مراجع ذی صلاح ارجاع شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، به بهره برداران توصیه کرد که کود و سایر نهاده های کشاورزی مورد نیاز را صرفا از فروشگاه های مجاز تهیه کنند.

دبیری بیان کرد:کشف و شناسایی این کارخانه در پی بازدیدهای دوره ای، در راستای ساماندهی نهاده های کشاورزی و ارتقا امنیت غذایی و با حضور کارشناسان جهاد کشاورزی، سازمان نظام مهندسی کشاورزی، نیروهای تعزیرات حکومتی و انتظامی صورت گرفت.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

کارخانه تولید