حلقه‌های میانی دانشجویان رابطه بین راس هرم نظام با کف جامعه
حلقه‌های میانی دانشجویان رابطه بین راس هرم نظام با کف جامعه

به گزارش پگاه خبر؛آیت الله دژکام در همایش طرح حامیم ویژه دانشجویان فعال فرهنگی و اساتید نخبه ضمن خوشامدگویی به دانشجویان به سومین حرم اهل بیت و آستان مقدس حضرت احمد بن موسی، گفت: قطعا این که این طرح در فضای حرم مطهر حضرت احمد بن موسی علیه السلام شروع می‌شود امید ما را به تاثیر […]

به گزارش پگاه خبر؛آیت الله دژکام در همایش طرح حامیم ویژه دانشجویان فعال فرهنگی و اساتید نخبه ضمن خوشامدگویی به دانشجویان به سومین حرم اهل بیت و آستان مقدس حضرت احمد بن موسی، گفت: قطعا این که این طرح در فضای حرم مطهر حضرت احمد بن موسی علیه السلام شروع می‌شود امید ما را به تاثیر بخشی آن افزایش میدهد.
او خطاب به دانشجویان، گفت: مسلماً در آینده نزدیکی به حسب طبیعت این جهان مدیریت عرصه‌های اجتماعی سیاسی فرهنگی و اقتصادی کشور را به دست خواهید گرفت و دیگرانی که امروز هستند چه بخواهند و چه نخواهند طبیعت این عالم آن‌ها را کنار میزند خودتان را آماده برای پذیرش این مسئولیت‌ها بکنید.
دژکام گفت: وجود مقدس امام چهارم ما حضرت امام زین العابدین (ع) در یک جلسه جمع جوانانی که حلقه علمی داشتند عبور کردند فرمودند که “یوشک انّ تکونوا صِغار قومٍ أن تکونوا کبار قومٍ آخرین” چیزی نمی‌گذرد همین شما که جوان‌ها و نوجوان‌های عرصه فعالیت علمی و سیاسی و اجتماعی هستید میشوید بزرگان یک جمعیت دیگر.
امام جمعه شیراز ادامه داد: ویژگی محیط علمی این است که شما را رشد می‌دهد تا به آن حد برسید.

دژکام گفت: به زودی آغاز سال تحصیلی بعد از مدتی کرونا امسال حضوری خواهد بود شما دانشجویان فرض کنید میخواهید وارد یک محیط مقدس بشوید. قداست علم را بعد از ۲۰۰_۳۰۰ سال که متاسفانه تمدن رقیب ما این قداست را از آن گرفته بود شما سعی کنید به آن برگردانید چرا که اگر به علم احترام بگذاریم و محیط علمی را مقدس بدانیم سایر آن چیز‌هایی که می‌خواهیم ان شاء الله در محیط علمی برای ما حاصل خواهد شد.

او گفت: به بنده فرمودند حامیم مخفف حلقه‌های میانی هست؛ حلقه‌های میانی یعنی رابطه بین راس هرم نظام با کف جامعه، شما که چنین حلقه‌هایی هستید نقش خیلی مهمی به عهده شماست.

نماینده ولی فقیه در استان فارس تصریح کرد: ما یک کاری می‌خواهیم انجام دهیم جناب آقای دکتر رئیسی هم این تلاش را شروع کردند، اینکه گفتند دولت مردمی داشته باشیم-

مردمی بودن چیز خوبی است، اما اگر می‌خواهد دولت مردمی شود نقش این حلقه‌های میانی است که خوب راس نظام را با آن قاعده به هم پیوند دهد.

او ابراز امیدواری کرد که ان شاء الله این چند روز آنچه که برنامه دارید، یک کمکی بدهند به شما تا بتوانید نقش حلقه میانی را خوب‌تر ایفا کنید، اما یک چیزی را بنده می‌گویم به عنوان کسی که بالاخره یک تجربه بیش از ۴۰ سال در انقلاب دارم می‌خواهم به شما عرض کنم که هرچه یادتان می‌دهند خوب است، اما توسل و توکل یادتان نرود.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

حلقه‌های میانی