خشکی دریاچه بختگان و پریشان سلامت استان را تهدید می‌کند
خشکی دریاچه بختگان و پریشان سلامت استان را تهدید می‌کند

به گزارش پگاه خبر؛ وزش باد عصر یکشنیه درکازرون باعث شد که ذرات خاک در هوا معلق و موجب کاهش دید رانندگان در جاده ورودی کازرون شد. خشکی تالاب بین المللی پریشان از مهمترین علل فعال شدن کانون‌های داخلی گرد و غبار و ریزگردهاست. خشکی دریاچه بختگان و پریشان فاجعه بزرگی سلامت استان فارس را […]

به گزارش پگاه خبر؛ وزش باد عصر یکشنیه درکازرون باعث شد که ذرات خاک در هوا معلق و موجب کاهش دید رانندگان در جاده ورودی کازرون شد.
خشکی تالاب بین المللی پریشان از مهمترین علل فعال شدن کانون‌های داخلی گرد و غبار و ریزگردهاست. خشکی دریاچه بختگان و پریشان فاجعه بزرگی سلامت استان فارس را تهدید می‌کند.ذرات معلق حاصل از بستر خشک این تالاب پس از برخاستن مسافت کمی را طی می‌کنند که به مناطق مسکونی و روستاهای اطراف برسند اما شدت خطر آنها به این دلیل بیشتر است که از میان شهر کازرون با تراکم جمعیت بالا عبور می‌کنند.

تالاب بین المللی پریشان از کانون‌های دارای پتانسیل ریزگردها و تشدید کننده آلودگی هواست که با استمرار خشکی سفره‌های زیرزمینی، چرا بی رویه دام و… احتمال فعال شدن آن شدت گرفته است.

علی‌رغم اینکه در چندمدت اخیر هشدارهایی از سوی پایگاه پژوهش و اطلاع رسانی تالاب بین المللی پریشان در خصوص خطرات و تهدیدهای خشکی تالاب داده شده بود، وزش باد نسبتاً تندی ریزگرد و خاک بستر تالاب پریشان در هوا معلق کرد که آلودگی هوا و کاهش دید را به همراه داشتند.

بلند شدن این ریزگردها که حاوی گوگرد و مواد سمی است باعث آلوده شدن و از بین رفتن محصولات کشاورزی، بیمار شدن مردم منطقه و افزایش مصرف آب برای از بین بردن این گرد و غبار در صنعت کشاورزی و مصرف خانگی خواهد شد.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

خشکی دریاچه