تولیدات مجموعه‌های نظامی و دفاعی فارس توسعه یابد
تولیدات مجموعه‌های نظامی و دفاعی فارس توسعه یابد

به گزارش پگاه خبر؛آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه امروز شیراز بیان کرد: به روایتی در هفته آینده روز سه شنبه یکم شهریورماه مصادف با ۲۵ محرم شهادت امام سجاد(ع) است البته برای شهادت ایشان دو روایت وجود دارد، یکی ۱۲ ماه محرم و یکی ۲۵ محرم. او تاکید کرد که روز شهادت این امام […]

به گزارش پگاه خبر؛آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه امروز شیراز بیان کرد: به روایتی در هفته آینده روز سه شنبه یکم شهریورماه مصادف با ۲۵ محرم شهادت امام سجاد(ع) است البته برای شهادت ایشان دو روایت وجود دارد، یکی ۱۲ ماه محرم و یکی ۲۵ محرم.
او تاکید کرد که روز شهادت این امام بزرگوار که مصادف با ۲۵ محرم است، مجالس سینه زنی باشکوهی برگزار شود.

امام جمعه شیراز ادامه داد: همچنین ۲۳ محرم مصادف با شهادت حضرت علی بن حمزه(ع) است که مراسم باشکوهی هم هر ساله برگزار می‌شود که امید است امسال هم به احترام این امامزاده شهید واجب التعظیم، محیط حرم حس و ارزش شهادت این امامزاده تداوم یابد.

آیت‌الله دژکام عنوان کرد: نه تنها مسلمانان و شیعیان و شیرازی‌ها حتی گردشگران خارجی نیز در این حرم تحت تاثیر قرار می‌گیرند.
او همچنین با اشاره به مسئله صنایع دفاعی، بیان کرد: در شیراز این صنایع از قدیم وجود داشته و امروز هم مراکز مهمی در صنایع دفاعی وجود دارد که استاندار فارس هم اعلام کردند که از نقاط قوت شیراز است و باید تقویت شود.
نماینده ولی‌فقیه در فارس ضمن قدردانی ویژه از نیروهای مسلح ارتش و سپاه، ابراز امیدواری کرد که با همکاری دولت این صنایع توسعه پیدا کند.
آیت‌الله دژکام گفت: تولیدات مجموعه‌های نظامی و دفاعی به پیرامون استان و حتی کشورهایی که به نظر می‌آید از ما جلوتر باشند، صادر می‌شود.

او به فرا رسیدن هفته دولت هم اشاره و بیان کرد: آیت الله رئیسی در برنامه‌ خود احداث یک میلیون مسکن در هر سال را اعلام کرده‌اند که اگر انجام شود. بخش عظیمی از اقتصاد ما راه می‌افتد، چرا که در ساخت یک خانه همه صنایع و دستگاه‌های تولیدی درگیر و فعال می‌شود .

امام جمعه شیراز گفت: از این یک میلیون مسکن در سال، سهم استان ۱۰۰ هزار مسکن است که اکنون برای ۶۰ هزار مسکن زمین آماده شده و ساخت و ساز باید شروع شود و باید عجله کنیم.
آیت‌الله دژکام از تشکیل شورای عالی مسکن فارس به زودی خبر داد و گفت: ما اگر بخواهیم بحث فرهنگی هم داشته باشیم با رونق اقتصاد باید شروع کنیم.

او به موضوع مسکن در بخش انبوه سازی و برج سازی و ساخت خانه‌های ویلایی هم اشاره و بیان کرد: در روستا برج ساختن با فرهنگ ما سازگار نیست.طراحان و معماران اینها را فکر کنند که در روستا زمین کم نیست و توقع این است که همه مدیران بخش مسکن حواسشان را جمع کنند که چیزی درست نکنند که با فرهنگ دینی و ایرانی مردم سازگار نباشد.

نماینده ولی‌فقیه در فارس همچنین به سلمان رشدی اشاره و بیان کرد: این انسان از خدا بی خبر و مرتد یعنی از دین برگشته، اسمش هم نشان می‌دهد که از عالم مسلمانان است اما به فتوای امام مرتد بوده و به خاطر رمان توهین آمیزی که آن سال‌ها نوشته بود.
آیت‌الله دژکام تاکید کرد: باید این درس برای همه بشریت باشد البته اگر بشنوند، چرا که استکبار نمی‌خواهد گوش بدهد و اصلا استکبار امریکایی و اروپایی گوش برای شنیدن ندارد.
او با بیان اینکه توهین و جسارت به مقدسات دیگران غلط است، افزود: ما دست از عقاید خود برنخواهیم داشت و دشمنان باید از راه غلط خود دست بردارند. در قضیه سلمان رشدی هم ولو اینکه طول کشید ولی نتیجه‌اش را دیدند.
امام جمعه شیراز در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: ما یک وظیفه‌ای داریم از نظر اخلاقی و دینی به نام محاسبه؛ محاسبه آن است که هرکس ببیند برای فردای قیامت چه دارد و در میزان اعمالش چه چیزی نهاده شده و چیزی که در نامه عملش است؟ آیا وزنش به اندازه‌ای است که ما را بهشتی کند یا نه؟
آیت الله دژکام خاطرنشان کرد: محاسبه با استغفار ارتباط دارد؛ اگر محاسبه کنیم استغفارمان معنی پیدا می‌کند وگرنه ممکن است لقلقه زبان باشد.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

تولیدات