تقویت تعامل مشترک برای شناسایی و پرورش استعدادهای برتر استان
تقویت تعامل مشترک برای شناسایی و پرورش استعدادهای برتر استان

نشست هم اندیشی رئیس و معاونان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با رئیس بنیاد نخبگان فارس، با محوریت بررسی راهکارهای توسعه همکاری مشترک دو مجموعه برگزار شد.

به گزارش پگاه خبر؛رئیس دانشگاه در دیدار با رئیس بنیاد نخبگان فارس، حوزه سلامت را عرصه ای بسیار وسیع برشمرد که در حوزه های مختلف با حفظ و ارتقای سلامت جامعه ارتباط دارد.

دکتر «سید وحید حسینی» با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۱ به نام «سال تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین» از سوی مقام معظم رهبری، افزود: باید نسبت به این موضوع نگاهی بلندمدت داشته باشیم تا بتوانیم به بهترین شکل، اهداف حوزه دانش بنیان را دنبال کنیم.

او همچنین با بیان اینکه نشست های ستاد ارتقای دانش بنیان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز به صورت هفتگی و در راستای تحقق شعار امسال برگزار می شود، افزود: رفع چالش های حوزه دانش بنیان نیازمند تعامل تمامی سازمان های مرتبط است و این نشست ها می تواند برای بهبود امور حوزه دانش بنیان مرتبط با سلامت راهگشا باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین با اشاره به راه اندازی پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز در شهر صدرا، از استقرار بیش از ۳۰ سلامت محور در این پارک که نیمی از آنها شرکت های دانش بنیان هستند خبر داد و گفت: توسعه این مکان با فراهم سازی زیرساخت ها و امکانات بیشتر برای استقرار دیگر شرکت های دانش بنیان فعال در عرصه سلامت در پارک علم و فناوری دانشگاه، در دستور کار قرار گرفته است.

دکتر حسینی اهمیت توجه و تلاش برای ارتقای دانشگاه به دانشگاه های نسل سوم و چهارم و همچنین ورود هوش مصنوعی به حوزه های پزشکی را از اولویت های مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز برشمرد و ادامه داد: در حال حاضر بهره مندی از علوم نوین و هوش مصنوعی در علوم پزشکی در دنیا مورد توجه قرار گرفته و لازم است با توجه به نیازهای موجود، توسعه این موارد در استان پیگیری و اجرایی شود.

تکیه بر علم و دانش و برنامه ریزی و تحقیق دقیق در انجام کارها، دیگر تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز بود.

رئیس بنیاد نخبگان استان فارس نیز در دیدار با رئیس و معاونان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، هدف از ایجاد این بنیاد را شناسایی افراد نخبه و استعدادهای برتر و پرورش و تقویت توان علمی و عملی این افراد برای خدمت رسانی بهتر به جامعه برشمرد.

دکتر «حبیب شریف» با اشاره به سابقه همکاری های مستمر بین دانشگاه علوم پزشکی شیراز و بنیاد نخبگان فارس، بر افزایش این همکاری های بین بخشی برای پرورش استعدادهای برتر ر استان تاکید کرد.

او در ادامه با ارایه گزارشی از اقدامات و فعالیت های بنیاد نخبگان فارس طی سال های گذشته، حمایت از استعدادهای برتر استان را همگام با راستای تحقق شعار «تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین» خواند.

دکتر «محمود نجابت» مشاور عالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز بر ارتباط بیشتر بین دانشگاه و

 و برگزاری نشست های بین بخشی در راستای تقویت همکاری ها، تاکید کرد.

این نشست با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، رئیس بنیاد نخبگان فارس، مشاور عالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز و معاونان و مدیران ارشد دانشگاه، در مجتمع فرهنگی، رفاهی، ورزشی ولایت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز برگزار و راهکارهای توسعه همکاری بین دانشگاه علوم پزشکی شیراز و بنیاد نخبگان فارس، بررسی شد.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

تقویت تعامل