وزارت بهداشت ودرمان،بیماران خاص را گرفتار بیمه ها نکند
وزارت بهداشت ودرمان،بیماران خاص را گرفتار بیمه ها نکند

به گزارش پگاه خبر؛علیرضا پاک فطرت نماینده مردم شریف شهرستانهای شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه متاسفانه افزایش چند برابری قیمت داروها نسبت به سال گذشته مشکلات زیادی را برای بیماران خاص ایجاد کرده است، می‌گوید: طرح دارو یار در مجلس هم مطرح شد که به تبع آن بیمه‌ها در […]

به گزارش پگاه خبر؛علیرضا پاک فطرت نماینده مردم شریف شهرستانهای شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه متاسفانه افزایش چند برابری قیمت داروها نسبت به سال گذشته مشکلات زیادی را برای بیماران خاص ایجاد کرده است، می‌گوید: طرح دارو یار در مجلس هم مطرح شد که به تبع آن بیمه‌ها در زمان مقرر مطالبات داروخانه‌ها را واریز کنند.

وی با بیان اینکه بیماران خاص نباید در دامان بیمه‌ها گیر کنند و برای تامین هزینه‌های دارو مسیر طولانی را پشت سر بگذرانند، می‌افزاید: متاسفانه داروخانه‌ها در حال حاضر به بیماران تالاسمی و خاص عنوان می‌کنند که فاکتور داروهایی را که خریداری کرده‌اند را تحویل بدهد و چشم انتظار پرداخت توسط بیمه‌ها بمانند که در نهایت این بیماران باید حدود ۵ الی ۶ ماه منتظر هزینه‌ها از سوی بیمه بمانند.

عضو کمیسیون آموزش وتحقیقات در ادامه با اشاره به اینکه بیماران در ماه باید چندین مرتبه از داروها استفاده کنند،اظهار داشت: بازپرداخت طولانی هزینه‌ها توسط بیمه‌ها به بیماران باعث می‌شود تا بیماری بیماران خاص تشدید شود و این در حالیست که بیماران علی الخصوص بیماران خاص باید در آرامش خاص باشند و هیچ دغدغه‌ ای مانند تامین دارو و هزینه‌های خرید دارو نداشته باشند.

رییس سابق مجمع نمایندگان فارس بر لزوم تسریع و ارسال دارو به بیماران خاص توسط وزارت بهداشت تاکید کرده و می‌افزاید: قطعا نباید هزینه دارو برای این بیماران تجاری محاسبه شود و وزارت بهداشت نباید نرخ داروهای بیماران خاص را طبق دلار و ارز محاسبه کند.
پاک فطرت با اشاره به اینکه در قانون اساسی به موضوع درمان بسیار توجه کرده است و متولیان علوم پزشکی و برنامه و بودجه بنباید به دنبال سود و درآمدزایی باشند، ادامه می‌دهد: قطعا بیمه‌ها باید نگاه درآمدزایی را از بیماران خاص بردارند و همواره تمام توجهشان را به خدمات‌رسانی به این بیماران معطوف کنند.

نماینده شیراز و زرقان با بیان اینکه علوم پزشکی باید به تعهداتش نسبت به تامین دارو بیماران خاص عمل کند،می‌گوید:متاسفانه شرکت‌ های خصوصی و خصولتی داروها مشکلاتی را برای بیماران در موضوع دارو ایجاد کرده است که در همین بخش نیاز است تا وزارت محترم بهداشت نظارتش را در این بخش افزایش دهد.

وی با بیان اینکه موضوع تامین دارو یک نکته بسیار مهم است و در تامین بودجه آن نباید تعلل شود، می‌افزاید: قطعا موضوع مافیا دارو یک بحث جدی است که در این بخش نیاز است تا دستگاه‌های نظارتی با دقت بیشتری به این موضوع ورود کنند.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

وزارت بهداشت