کاشت گوجه فرنگی خارج از فصل در لارستان
کاشت گوجه فرنگی خارج از فصل در لارستان

کارشناس مرکز جهاد کشاورزی حومه لارستان گفت: برآورد میشود ۴۵٠ هکتار از مزارع بخش مرکزی لارستان به کشت گوجه فرنگی خارج از فصل اختصاص یابد.

به گزارش پگاه خبر؛کارشناس مرکز جهاد کشاورزی حومه لارستان گفت: برآورد میشود ۴۵٠ هکتار از مزارع بخش مرکزی لارستان به کشت گوجه فرنگی خارج از فصل اختصاص یابد.

عالیه سادات رفعت حقیقی گفت : کاشت گوجه فرنگی خارج از فصل در لارستان از اواخر مرداد ماه اغاز و تا اوایل مهر ماه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه کشت گوجه فرنگی خارج از فصل برای تامین محصول در فصول سرد سال و در فضای باز انجام می‌شود، گفت: گوجه فرنگی تولیدی لارستان از اواخر پاییز به بازار مصرف عرضه خواهد شد.

او اضافه کرد: عمده ارقام گوجه فرنگی کشت شده در این مزارع شامل: برنتا، افرا، متین، ٨٣٢٠ ، ۶١٨٩ و اولا می باشدکه تماما به صورت نشایی کاشت و با سیستم تحت فشار تیپ، آبیاری می‌شود.

رفعت حقیقی با اشاره به اینکه عمده سطح زیر کشت گوجه فرنگی در مناطق هرمود مهرخویی و زاهد محمود است، افزود: در سایر نقاط این بخش از جمله صحرای نیمه، کرمستج، کاسه دار، کهنه و علی آباد نیز کشت این محصول رونق دارد.

گفت: پیش بینی می‌شود از این سطح ١٨ هزار تن محصول برداشت و روانه بازار شود.

نشاء گوجه فرنگی مورد نیاز کشاورزان این بخش در همین شهرستان تولید شده است که علاوه بر ایجاد اشتغال فصلی قابل توجه، باعث کاهش هزینه های تولید کشاورزان و جلوگیری از انتقال آفات و بیماری های گیاهی از دیگر شهرستان ها می شود.َ

انتهای پیام/ابراهیم‌عباسی

کاشت گوجه فرنگی