قنات ها شاهرگ های زندگی برای طبیعت
قنات ها شاهرگ های زندگی برای طبیعت

به گزارش پگاه خبر؛رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز حفاظت و لایروبی از قنات ها را یکی از برنامه‌های مهم سازمان دانست که با هدف صیانت از قنات‌های فعال و ادامه سرسبزی باغات شیراز انجام می‌شود. روح الله مظفری رئیس سازمان در بازدید از قنات های خیرات، منصور آباد، شیخ محمدی […]

به گزارش پگاه خبر؛رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز حفاظت و لایروبی از قنات ها را یکی از برنامه‌های مهم سازمان دانست که با هدف صیانت از قنات‌های فعال و ادامه سرسبزی باغات شیراز انجام می‌شود.

روح الله مظفری رئیس سازمان در بازدید از قنات های
خیرات، منصور آباد، شیخ محمدی و حاج شمس که امروز جمعه ۲۱ مردادماه ۱۴۰۱ انجام شد، سرسبزی و باغ‌های زیبا قصردشت را مدیون قنات‌هایی دانست که در گذشته احداث شده است.

مظفری در این بازدید حفاظت و لایروبی از قنات‌ها را یکی از برنامه‌های مهم سازمان است که با هدف صیانت از قنات‌های فعال و ادامه سرسبزی باغات شیراز انجام می‌شود.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز گفت:آب قنات‌های شیراز معمولاً برای آبیاری باغات مصرف می شود و به همین دلیل توجه ویژه ای بر مسیر آب قنات ها داریم تا از برداشت آب یا ساخت و ساز غیر قانونی بوسیله متخلفین و یا رها نمودن فاضلاب در مسیر آنهاجلوگیری شود.

مظفری با اعلام اینکه متاسفانه در بارندگی های اخیر بر اثر ورود سیلاب بخشی از قنات آسیب دیده افزود: که با بکار گیری پیمانکار این محل ها ترمیم خواهد شد اما در جهت جلوگیری از تخریب های بیشتر آزادسازی مسیر قنوات و کانال های آبرسان ضروری می باشد.

وی در ادامه خواستار عزم همگانی دستگاه های مسئول برای صیانت و حفاظت از قنات‌ها و حریم آنها شد و حفاظت از آب های زیر زمینی را یک وظیفه همگانی و ضروری دانست و درخواست کرد تا با نظارت بیشتر بر ساخت و ساز ها و حفظ حریم آنها در زنده نگه داشتن قنات ها تلاش نمایند.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

قنات ها