حمایت از نظام اسلامی وکسانی که زحمت می کشندواجب دینی است
حمایت از نظام اسلامی وکسانی که زحمت می کشندواجب دینی است

به گزارش پگاه خبر؛آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه اول نماز جمعه ۲۱ مرداد شیراز، با اشاره به آیه ۱۸ سوره مبارک حشر که خداوند در آن ۲ بار به انسان دستور مراعات تقوا را می‌دهد، به تشریح درس‌های این آیه شریفه در زمینه مراعات تقوا پرداخت. او با بیان اینکه این آیه در خصوص توجه […]

به گزارش پگاه خبر؛آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه اول نماز جمعه ۲۱ مرداد شیراز، با اشاره به آیه ۱۸ سوره مبارک حشر که خداوند در آن ۲ بار به انسان دستور مراعات تقوا را می‌دهد، به تشریح درس‌های این آیه شریفه در زمینه مراعات تقوا پرداخت.

او با بیان اینکه این آیه در خصوص توجه انسان به آنچه پیش می‌فرستد، گفت: این تعارف‌های که با خودمان داریم خیلی وقتها نمی گذارد مواجهه با اینکه یک فردایی جلوی رویمان است و بگوییم چه داریم برای فردای قیامت به این سادگی نیست.

آیت‌الله دژکام در این خطبه اهمیت توجه به قیامت و آخرت و فراهم کردن پیش نیاز برای آنکه دستمان خالی نباشد، گفت: اولیای خدا تعارف نمی کردند برای اینکه هر چه تحصیل می کنیم در مدت اندک اما مسیر قیامت خیلی طولانیست و در این مسیر طولانی هر چه با خودت ببری کم است؛ برای سفر اخرت اولیا الله گفتند بیش از این نیازست برای همین همیشه می‌گفتند دستمان خالی است.
امام جمعه شیراز خاطرنشان کرد: کسی که اهل ولایت است هر جا کم می آورد آقایانی که ولی ما هستند بهش عنایت می کنند؛ عزاداری محرم را فرض یک مستحبی نکنید چون از بُعد اظهار ولایت به اهل بیت واجب است هر چند عزاداری یک فعل مستحب است؛ مجالس عزا را قدر بدانیم چون به ما کمک می دهد روزی که مال و فرزندان به کار نیاید.

او اضافه کرد: روایتی از پیامبر است که وقتی می خواهیم محاسبه نفس کنیم نسبت به ولایتی که خدا برای ما قرار داده تکلیف چطوری است؛ مگر نگفتند عُنوانُ صحیفهِ المؤمنِ حُبُّ علیِّ بنِ أبی طالبٍ؛ اگر ولایت و محبت نباشد بقیه‌اش دردی دوا نمی کند؛ پس در محاسبه نفس اول جانب ولایت را توجه کنیم و ببینم در ولایت پذیری کجا هستیم؛ خدایا منت بر سر ما گذاشتی که اهل بیت شناس شدیم در نامه عمل بنویسند فلانی مطیع امام زمان بود؛ اول قبل از هر چیز دیگری مطیع امام زمان هستیم؟ دوم خدایا معرفتمان نسبت به اهل بیت زیاد کن، سوم ولایت آنها را هیچ وقت از سر ما برندار .این ۳ تا را اگر بررسی کنیم می ارزد.
امام جمعه شیراز در خطبه دوم، سه نکته را مد نظر قرار داد و با قدردانی از همه کسانیکه زمینه برگزاری باشکوه عزاداری‌های ایام محرم را فراهم کرده اند، گفت: گاهی حس می‌شود ما درباره روضه خوانی امام حسین (ع) کم توجهی کرده‌ایم. روز عاشورا امام حسین شهید شد، اما سه روز و سه شب بدن نازنینش روی زمین ماند؛ ۱۳ محرم روز دفن شهداست، وقتی عزیزی از ما فوت شود مراسم از زمان دفن آغاز می‌شود، بنابراین نسبت به پاره های جگر پیغمبر (ع) هم این باید مراعات شود.
نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به حرکت روز گذشته هیئات مذهبی در سیزدهمین روز محرم، اهمیت یادآوری روز دفن شهدای واقعه کربلا را متذکر شد و خاطرنشان کرد: در صفه دارالسلام شیراز ۴۰۰ خروار خاک تربت امام حسین (ع) ریخته شده، شیراز مسائلی درون خود دارد که جزء فرهنگ این شهر شده و باید هیئات و منبری‌ها و صاحبان مجالس آنها را یادآوری کنند.

امام جمعه شیراز با تاکید بر لزوم پاسداشت روز سیزدهم محرم و زمان دفن شهدای کربلا، گفت: روز عاشورا در برخی جاهای دنیا مانع عزاداری شدند در نیجریه زد و خورد رخ داد در بحرین مانع برافراشتن علم عزا شدند، به همین دلیل وظیفه گردن ما زیاد می شود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با یادآوری اینکه مقر اصلی تشیع، یعنی ایران اسلامی باید زنده نگه داشتن محرم و صفر را با جدیت مد نظر قرار دهد، گفت: حمایت از نظام اسلامی و کسانی که در این نظام زحمت می کشند واجب دینی است.

امام جمعه شیراز خاطرنشان کرد: اگر به محوریت ایران لطمه بخورد، سر بقیه چه بلایی می آید. شما عمود قدرت اسلام و تشیع هستید و این را با جدیت باید حفظ کنید.

او همچنین با اشاره به خلق حماسه پرشکوه توسط مردم شیراز در تجلیل و تشییع پیکر سردار بی سر شهید اسکندری، گفت: اگر کسی برای دفاع از حرم و تشیع به میدان رفته باشد، ۸ سال که جای خود دارد ۸۰ سال هم که بگذرد علاقه این مردان بزرگ هیچگاه از دل ما بیرون نخواهد رفت. ما ضمن احترام به تمام شهدای مدافع حرم که مایه عزت اسلام و سربلندی جبهه مقاومت شدند به کسانی که می خواهند شان این عزیزان را زیر سئوال ببرند می گوییم شما همدست داعش شدید و افتخاری برای خود کسب نکردید.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه کسانیکه قصد دارد شان شهدای مدافع حرم را زیرسئوال ببرند خود میدانند که دروغ می‌گویند و فریب می‌دهند، گفت: این افراد از جامعه با بصیرت و آگاه و از حضور در میدان آنان در روز عاشورا، تودهنی محکمی خواهند خورد و سرجایشان خواهند نشست.

آیت‌الله دژکام با اشاره به در پیش بودن روز مقاومت اسلامی، گفت: قدرتمندی جبهه مقاومت اسلامی در این ایامی که گذشت اثبات شد، جهاداسلامی تنها به میدان آمد و یک گروه در بین گروه‌های مبارز فلسطینی سه روز جنگید تا اینکه اسرائیل اعلام کرد آتش بس، یعنی مقابل یک گروه هم نتوانست بایستد.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

حمایت از نظام