واکنش فرماندار در خصوص استیضاح شهردار شیراز
واکنش فرماندار در خصوص استیضاح شهردار شیراز

به‌گزارش پگاه خبر؛فرماندار شیراز ، در واکنش به اخبار مختلف منتشر شده در فضای مجازی پیرامون استیضاح ، عزل و یا استعفای شهردار شیراز در نشست بعد از ظهر روز پنج شنبه ۲۰ مرداد ماه شوراییان و واقعیت این ماجرا گفت: فرمانداری در جریان برگزاری چنین جلسه ای نبوده لذا تصمیمات این جلسه به دلیل […]

به‌گزارش پگاه خبر؛فرماندار شیراز ، در واکنش به اخبار مختلف منتشر شده در فضای مجازی پیرامون استیضاح ، عزل و یا استعفای شهردار شیراز در نشست بعد از ظهر روز پنج شنبه ۲۰ مرداد ماه شوراییان و واقعیت این ماجرا گفت: فرمانداری در جریان برگزاری چنین جلسه ای نبوده لذا تصمیمات این جلسه به دلیل غیر رسمی بودن ،فاقد هرگونه اعتبار قانونی است .

لطف الله شیبانی در گفتگو با خبرنگار عصر مردم با بیان این که تا ساعت چهار و ربع بعد از ظهر روز پنجشنبه در فرمانداری حضور داشته اما هیچ دعوت نامه ای از سوی شورا برای برگزاری چنین نشستی به فرمانداری ارسال نشده بوده است ، افزود: بعد از ساعت چهار و نیم تماس‌های مکرری از جانب رئیس شورا داشته که به وی اعلام کرده هر تصمیمی که در شورا گرفته می‌شود باید طبق قانون درجلسه رسمی باشد و چون فرمانداری به این نشست دعوت نشده لذا جلسه غیر رسمی بوده ‌وتصمیمات آن فاقد وجاهت قانونی است.
وی تصریح کرد: رئیس شورا هم اعلام کرده است که این ، یک نشست هم‌اندیشی داخلی با حضور اعضای شورا بوده که در آن پیرامون طرح سوالات صورت گرفته از شهردار گفتگو شده است .

شیبانی تصریح کرد : البته انتظار میرفت اعضای شورا و شهرداری با توجه به بار روحی و روانی چنین تصمیمات مهمی برای شهر و شهروندان ، در صورت وجود مشکل و اختلاف دیدگاه و سلیقه مباحث را در قالب گفتگو های برادرانه و دوستانه و در تعامل دو سویه بررسی می‌کردند و بارفضای رسانه‌ای را بر روی این مباحث نمی‌گذاشتند
وی خاطرنشان کرد : طرح سوال و استیضاح و بررسی استعفای شهردار از اختیارات قانونی و حق شورا است اما شورا در استفاده از این اختیارات تکالیف و وظایفی دارد از جمله اینکه باید برگزاری نشست رسمی را به فرمانداری اطلاع دهد .
وی تاکید کرد : از حق و حقوق فرمانداری به‌شدت دفاع کرده و وظایف و تکالیف را به جد پیگیری نموده نموده و در هر زمینه ای در مقابل فشارها کوتاه نخواهد آمد .

فرماندار شهرستان شیراز یادآور شد : بحث قوانین مربوط به شورا و انتخاب و از شهردار اجزءقوانین قاعده آمره است و کسی نمی‌تواند در این خصوص مماشاتی داشته باشد.
شیبانی در خصوص این که گفته می شود ؛ دلیل ورود شوراییان به بحث استیضاح رأی دیوان عدالت اداری و احتمال برکناری شهردار بوده وشوراییان به نوعی درصدد پیشدستی بوده اند ، گفت :اینگونه مباحث در چارچوب اختیارات و تکالیف من نیست لذابه آن هم ورود نمی‌کنم اما معتقدم استفاده از حق قانونی شورا در بحث استیضاح و برکناری شهردار در چنین فضاسازی ، به صرفه و صلاح شهر، مردم ،شهردا ری و شورا و مدیریت شهری نیست .
وی ادامه داد :شورا هر تصمیمی که بخواهد در خصوص وضعیت کاری شهردار شیراز بگیرد باید کاملاً در روند و پروسه قانونی خودش باشد
شیبانی در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به این سوال که آیا بعد از تماس های رئیس شورا با شهردار شیراز نیز گفتگویی داشته است ،گفت : بلی تلفنی صحبت کردیم اما شهردار در خصوص بحث استعفا و یا برکناری خود هیچگونه صحبتی نکرد و من هم چون اهل تجسس نیستم درخصوص این قضیه چیزی نپرسیدم
در همین راستا سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز ،در اطلاعیه ای که بعد از ۱۸ ساعت از برگزاری این نشست هم اندیشی بر روی سایت شورا قرار گرفت ،خطاب به شهروندان شیرازی اعلام کرد: شورا و شهرداری در همه حال مدافع منافع و مصلحت شهر بوده و خواهند بود
محمد رضا هاجری گفته است: . به دنبال برگزاری جلسه مشترک شورا و شهرداری به منظور بررسی و پاسخگویی طرح سوال تعدادی از اعضای شورا از شهردار، با توجه به فرصت اندک و اقناع نشدن سوال کنندگان از پاسخ ها، مقرر گردید موضوع طی جلسه ای دیگر پیگیری شود و سپس تصمیم گیری صورت گیرد.

وی تصریح کرد:بدون تردید در مدیریت یک کلانشهر اختلاف نظر وجود دارد که آن را نعمت و رحمت برای شهر دانسته تا کاستی ها اصلاح شوند.

لذا شایعات و حاشیه ها نمی توانند خللی در همدلی ، همراهی و هماهنگی مدیریت شهری ایجاد نماید.

گفتنی است؛ گفته شده شنبه ۲۲مرداد ماه ساعت ۸صبح نشست فوق العاده شورا با محوریت استیضاح شهرداری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

واکنش فرماندار