اتمام پروژه ۶۰ دستگاه کانکس خانه بهداشت عشایری دانشگاه علوم پزشکی
اتمام پروژه ۶۰ دستگاه کانکس خانه بهداشت عشایری دانشگاه علوم پزشکی

به گزارش پگاه خبر؛معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی شیراز، از اتمام پروژه ساخت ۶۰ کانکس خانه بهداشت عشایری در این دانشگاه خبر داد. دکتر «سید ابوالفضل هاشمی اصل» گفت: پس از تجربه موفق کشوری معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ارائه خدمات سلامت به جامعه عشایری […]

به گزارش پگاه خبر؛معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی شیراز، از اتمام پروژه ساخت ۶۰ کانکس خانه بهداشت عشایری در این دانشگاه خبر داد.

دکتر «سید ابوالفضل هاشمی اصل» گفت: پس از تجربه موفق کشوری معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ارائه خدمات سلامت به جامعه عشایری در قالب خانه های بهداشت عشایری، ساخت ۶۰ دستگاه کانکس خانه بهداشت عشایری از طرف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به دانشگاه علوم پزشکی شیراز واگذار شد.

او اضافه کرد: پس از ابلاغ معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص واگذاری این پروژه به دانشگاه علوم پزشکی شیراز، نشست های تخصصی مختلف با حضور کارشناسان مدیریت منابع فیزیکی و نظارت بر طرح های عمرانی در حضور نماینده معاونت بهداشت(بهره بردار) برگزار و مشخصات فنی و نقشه های ارسالی اولیه از سوی کارشناسان مدیریت منابع فیزیکی بازطراحی و مشخصات فنی اصلاح اساسی شد.

دکتر هاشمی اصل اصلاح چیدمان تجهیزات داخلی این خانه های بهداشت در راستای استفاده بهینه از فضاهای محدود داخل کانکس ها با نظر بهره بردار را از دیگر اقدامات انجام شده در این زمینه برشمرد.
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه با تقدیر از تمامی عوامل مشارکت کننده، این پروژه را یکی از برنامه های قابل افتخار در دانشگاه علوم پزشکی شیراز نام برد و ادامه داد: بر اساس فهرست ارسالی از معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، کانکس ‌های ساخته شده بین دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، گلستان، خراسان شمالی، بجنورد، ارومیه، اردبیل، اهواز، یاسوج، اصفهان، ایرانشهر، زاهدان، لارستان، فسا، جهرم، سمنان، لرستان، شهرکرد، بوشهر و شبکه های بهداشت درمان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز، توزیع می شود.

او در خصوص اعتبارات هزینه شده در این پروژه گفت: برای ساخت و تجهیز این کانکس ها، مبلغ ۱۸۰ میلیارد ریال هزینه و با پیگیری معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، این اعتبار تامین شد.

مدیر منابع فیزیکی و نظارت بر طرح های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این زمینه گفت: حین ساخت و پس از آن، تمام آزمون های لازم از جمله آزمون سیستم محرکه و تعلیق در مناطق صعب العبور؛ آزمون کیفی تمامی قطعات مصرفی؛ آزمون بهینه سازی مصرف انرژی و آزمون آب بندی رطوبتی انجام و نتابج به دست آمده مورد تایید قرار گرفته است.

دکتر «سالار خواجه پور» افزود: در این راستا همکاری و تعامل مناسب پیمانکار پروژه نیز که برای ارتقای کیفیت کانکس ها، بخش هایی را خارج از چارچوب قرارداد بدون دریافت هزینه و با نیت خیرخواهانه به انجام رسانده، قابل تقدیر است.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

اتمام پروژه