خسارت میلیاردی سیل به بخش کشاورزی لارستان برآورد شد
خسارت میلیاردی سیل به بخش کشاورزی لارستان برآورد شد

به گزارش پگاه خبر؛مسئول واحد طرح و برنامه معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان لارستان گفت: بالغ بر ۱۲۸۰ میلیارد ریال خسارت سیل به بخش کشاورزی این شهرستان وارد شده است. عباس احمدی با اشاره به وقوع سیل و جاری شدن سیلاب طی چند روز گذشته اظهار کرد: بارندگی در روزهای چهارم تا ششم […]

به گزارش پگاه خبر؛مسئول واحد طرح و برنامه معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان لارستان گفت: بالغ بر ۱۲۸۰ میلیارد ریال خسارت سیل به بخش کشاورزی این شهرستان وارد شده است.

عباس احمدی با اشاره به وقوع سیل و جاری شدن سیلاب طی چند روز گذشته اظهار کرد: بارندگی در روزهای چهارم تا ششم مرداد ماه سال جاری، به محصولات زراعی و باغی، دام و تاسیسات دامی، جاده‌های بین مزارع، چاه‌های کشاورزی و قنوات خسارت وارده کرده است.

احمدی تصریح کرد: در طی این مدت میزان خسارت های وارده ناشی از سیل اخیر به بخش دام و تاسیسات دامپروی ۴.۹۶ میلیارد ریال به بخش های زراعی ( پنبه و کنجد ) ۲۹۳.۲ میلیارد ریال و بخش باغی ( مرکبات و نخیلات ) ۲۳۱.۸ به بخش دام بوده است.

وی افزود : ۴ مورد بندخاکی با ۵۰ درصد تخریب ۶۹۰ میلیارد ریال ، ۲۸ کیلومتر جاده بین مزارع و ۱۷۲ کیلومتر راه عشایری به میزان ۸.۲ میلیارد ریال ، ۱۱ رشته قنات به میزان ۵۲ میلیارد ریال و یک حلقه چاه کشاورزی به میزان ۰.۴ میلیارد ریال متحمل خسارت شد.

احمدی در پایان خاطرنشان کرد با توجه به اینکه بیمه محصولات کشاورزی راهکار جبران خسارت کشاورزان در زمان بروز حوادث غیرمترقبه است، توسعه بیمه محصولات کشاورزی بایستی مدنظر بهره برداران قرار گیرد.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

خسارت میلیاردی