تسهیلگری جهت مبادلات فرهنگی و تجاری استان با کشورهای آسیای میانه و آسیای مرکزی
تسهیلگری جهت مبادلات فرهنگی و تجاری استان با کشورهای آسیای میانه و آسیای مرکزی

به گزارش پگاه خبر؛در دیدار محمد فرخ زاده معاون استاندار فارس با مدیرعامل مجموعه دریای طلای کاسپین (گردشگری آبی) و ریاست اتحادیه سراسری تعاونی های صیادی ایران (شناورها و امکانات دریایی) ظرفیتهای مربوط به تسهیلگری جهت کشورهای حاشیه خزر شامل کشورهای آسیای مرکزی و آسیای میانه به ویژه کشور ازبکستان و قرقیزستان بررسی شد. معاون […]

به گزارش پگاه خبر؛در دیدار محمد فرخ زاده معاون استاندار فارس با مدیرعامل مجموعه دریای طلای کاسپین (گردشگری آبی) و ریاست اتحادیه سراسری تعاونی های صیادی ایران (شناورها و امکانات دریایی) ظرفیتهای مربوط به تسهیلگری جهت کشورهای حاشیه خزر شامل کشورهای آسیای مرکزی و آسیای میانه به ویژه کشور ازبکستان و قرقیزستان بررسی شد.

معاون استاندار فارس با بیان اینکه این کشورها هم اکنون مبادلات اقتصادی خوبی با ایران آغاز کرده اند خاطرنشان کرد در این جلسه با هدف شکل گیری مراودات دو سویه بین استان فارس و دریای خزر ظرفیتهای اقتصادی موجود بررسی و مقرر گردید این موضوعات به اتاق بازرگانی فارس منعکس شود.

وی با اشاره به وجود دو شهر فارسی زبان سمرقند و بخارا در این منطقه ابراز امیدواری کرد اتفاقات خوبی در حوزه مراودات گردشگری و مبادله کالا و استفاده از ظرفیت های فنی مهندسی دو منطقه رقم بخورد.

گفتنی است مدیر عامل مجموعه دریای طلای کاسپین مشاور وزیر محترم میراث در موضوع گردشگری آبی و شناورهای علمی، تخصصی، تفرجی در ابعاد مختلف و برگزار کننده مسابقات و رویدادها در این حوزه است و وزارت میراث‌ فرهنگی روابط خوبی را با کشورهای حاشیه دریای خزر ایجاد کرده است.

انجام طرح های تحقیقاتی و پژوهشی دریایی در حوزه خلیج فارس و دریای خزر از دیگر اقدامات موثر این مجموعه است.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

تسهیلگری جهت