آمادگی کامل شهرداری برای مقابله با بحران احتمالی همانند مانور زمستانه
آمادگی کامل شهرداری برای مقابله با بحران احتمالی همانند مانور زمستانه

به گزارش پگاه خبر؛سید احسان اصنافی ظهر امروز در برنامه خوشاشیراز با شهروندان از اقدامات شهرداری شیراز در بارندگی سخن گفت. سید احسان اصنافی سخنان خود را با ابراز تسلیت نسبت به درگذشت تعدادی از هم‌استانی‌ها و هم‌وطنان در حوادث سیلاب اخیر شروع و به ارائه گزارش ستاد مدیریت بحران شهرداری شیراز در یک هفته […]

به گزارش پگاه خبر؛سید احسان اصنافی ظهر امروز در برنامه خوشاشیراز با شهروندان از اقدامات شهرداری شیراز در بارندگی سخن گفت.

سید احسان اصنافی سخنان خود را با ابراز تسلیت نسبت به درگذشت تعدادی از هم‌استانی‌ها و هم‌وطنان در حوادث سیلاب اخیر شروع و به ارائه گزارش ستاد مدیریت بحران شهرداری شیراز در یک هفته اخیر در خصوص آمادگی مقابله با بحران احتمالی پرداخت.

وی با بیان اهمیت این موضوع و اخطار هواشناسی به آمادگی کامل شهرداری شیراز همانند مانورهای زمستانه تصریح کرد: دو مانور در چند روز اخیر انجام شده و تمامی تجهیزات کنترل و در اختیار واحدهای مختلف قرار گرفته است و همزمان وضعیت همه نقاط شهر از نظر رفع آلودگی و پاکسازی ضایعات از مسیرها، مسیل‌ها و جمع‌آوری تجهیزات عمرانی از طریق دوربین‌های نظارتی مرکز کنترل ترافیک شهرداری شیراز مورد پالایش قرار گرفته است.

شهردار شیراز به کنترل بالغ بر ۳۰۰ کیلومتر آب‌های سطحی نیز اشاره کرد و گفت: در طراحی سطح شبکه آب‌های سطحی نیز به گونه‌ای عمل شده که میزان بارش و نقاط آبگیر مشخص باشد.

اصنافی با اشاره به شدت بارش به عنوان ویژگی باران‌های موسمی، به مسدودبودن کنارگذرهای رودخانه خشک با توجه به اخطار هواشناسی خبر داد و بیان کرد: ما به‌صورت لحظه‌ای و برخط موضوع را رصد می‌کنیم و با اعلام هواشناسی در هر مقطعی بازگشایی زیرگذرها را به‌صورت لحظه‌ای و مقطعی خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه در ستاد مدیریت بحران شهرداری شیراز با ۲۵۰ دوربین مانیتورینگ نقاط شهر در حال انجام است، گفت: روز گذشته در سه نقطه بلوار مهندسین و ابتدای بلوار امیرکبیر، زیرگذر یادگار امام(ره) و کمربندی بارندگی شدید داشتیم که همکاران من در شهرداری به سرعت وارد عمل شدند تا شیرینی رحمت الهی موجب زحمت شهروندان نشود.

مدیر ارشد شهری شیراز با توصیه مجدد به شهروندان مبنی بر عدم تردد غیر ضروری تصریح کرد: متاسفانه شاهد تصاویر ناخوشایند و بی احتیاطی برخی شهروندان در یکی از نقاط آبگرفته بودیم که بلافاصله از طریق مانیتورینگ رصد و تذکر داده شد.

انتهای پیام/ابراهیم‌عباسی

آمادگی کامل شهرداری