اشتغال‌آفرینی را به عنوان امر به معروف دنبال کنیم
اشتغال‌آفرینی را به عنوان امر به معروف دنبال کنیم

به گزارش پگاه خبر؛آیت‌الله لطف‌الله دژکام با اشاره به سالروز تشکیل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و تاکید بر معرفی سومین حرم اهل بیت اظهارداشت: تبلیغات در حرم سوم نگاهش ملی و جهانی است بنابراین حمایت، همفکری و هم افزایی دستگاه‌های مختلف استان را می‌طلبد. وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در بیان وظایف […]

به گزارش پگاه خبر؛آیت‌الله لطف‌الله دژکام با اشاره به سالروز تشکیل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و تاکید بر معرفی سومین حرم اهل بیت اظهارداشت: تبلیغات در حرم سوم نگاهش ملی و جهانی است بنابراین حمایت، همفکری و هم افزایی دستگاه‌های مختلف استان را می‌طلبد.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در بیان وظایف ائمه جمعه گفت: در شیراز هر هفته به برکت احمدبن‌موسی (ع) نماز جمعه شلوغ است و باید این سالن بزرگتر بشود چون نماز جمعه جای دیگر لطفی ندارد بنابراین توسعه فضا و کمک به سیستم گرمایشی حرم از سوی مردم و دستگاه‌های مختلف استان امری ضروری است.

امام جمعه شیراز تاکید کرد: هم توسعه فضای فیزیکی حرم مطهر برای برگزاری نماز جمعه باشکوه‌تر و هم خدمات به حرم مطهر برای اینکه مردم آرامش و آسایش بیشتری داشته باشند، مورد تقاضا است از همه کسانی که می‌توانند کاری انجام دهند.
آیت‌الله دژکام با اشاره به هفته امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد: قیامت امام حسین برای امر به معروف و نهی از منکر بوده و پیروان امام حسین نیز باید امر به معروف و نهی از منکر کنند یکی از معروف‌های مهم افزایش دانش است باید علم را در ابعاد مختلف از دانش دین تا فناوری‌های نوین یاد بگیریم و توسعه دهیم.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه دانش‌افزایی از معروف‌هایی است که ممکن است در جامعه ما زمین مانده باشد، گفت: امسال را رهبری سال تولید دانش‌بنیان نام گذاشتند؛ هر چه رهبر مطالبه می‌کند انجام دادنش جزء معروف است و جای تردید ندارد.

نکته بعد اشتغال‌آفرینی است که باید به صورت فردی، اجتماعی و دولتی باید مورد توجه باشد.

امام جمعه شیراز با انتقاد از اینکه برخی پولشان را به جای تولید در بانک نگه می‌دارند، افزود: باید توصیه به اشتغال‌آفرینی را به عنوان امر به معروف دنبال کنیم؛ بخواهیم و تشویق کنیم تا انجام شود.
وی در خطبه‌های اول نماز نیز با اشاره به آغاز ایام عزا و مصیبت اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در شهادت امام حسین (ع) اظهارداشت: اوج معنویت و قرب به خدای متعال در قضیه عاشورا برای حضرت امام حسین (ع) پیش آمده است بنابراین مجالس امام حسین (ع) را سعی کنید با شکوه برگزار کنید.

وی با بیان اینکه همه باید در عزاخانه امام حسین میدان‌داری کنیم، افزود: شکوه و عظمت عزای امام حسین(ع) چشم دشمنان را کور می‌کند طرح‌ و برنامه دارند که جوانان را به مسیر دیگری ببرند اما تا اسم امام حسین برده می‌شود جوانان سینه زن امام حسین می‌شوند.

وی با بیان اینکه هیئت‌های عزاداری حتما منبری داشته باشند و به مداح تنها اکتفا نکنند، گفت: معارف انقلاب اسلامی و پیام‌های عاشورا در مراسم‌های عزا مطرح شود؛  پیام‌های اخلاقی و نهضت عاشورا به تفصیل بیان شود‌. همچنین صبر و شجاعت و مبارزه با ظلم و بی‌عدالتی امام‌ حسین در این ایام بیان شود.
امام جمعه شیراز همچنین از هیئات مذهبی خواست که  نظم در حرکت و محور قرار دادن حرم حضرت شاهچراغ(ع) را مورد توجه داشته باشند و افزود: محوریت حرم مطهر در همه مراسمات مذهبی به ویژه عزاداری محرم با جدیت مدنظر باشد و بانوان هم مجالس زینبی خود را تقویت کنند.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی 

اشتغال‌آفرینی