۵۰۰ نفر راهدار آماده خدمات‌رسانی به کاربران جاده‌ای
۵۰۰ نفر راهدار آماده خدمات‌رسانی به کاربران جاده‌ای

آماده باش راهداران استان فارس در پی هشدار های هواشناسی

به گزارش پگاه خبر؛علیرضا راستیار مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس با اشاره به آمادگی راهداران استان برای مقابله با بحران های احتمالی ناشی از بارش های ناگهانی گفت : همزمان با هشدارهای هواشناسی، زنگ آماده‌باش برای راهداران استان فارس نیز به صدا در آمد و برنامه ریزی های لازم برای جلوگیری از تخریب زیرساخت های حمل و‌نقل جاده ای استان بعمل آمد.

علیرضا راستیار افزود : در پی هشدار هواشناسی و احتمال وقوع سیلاب بیش از ۵۰۰ راهدار برای مقابله با بحران احتمالی وقوع سیل در شبکه راه‌های استان در حال آماده‌باش قرار دارند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس خاطرنشان ساخت : همچنین در راستای اجرای اهداف پدافند غیرعامل از ابتدای امسال تنقیه و لایروبی پل‌های استان توسط ادارات تابعه شهرستان ها انجام شده و طی روزهای اخیر از مناطقی که احتمال عبور روان آب‌ها در آن وجود دارد بازدید لازم به عمل آمده است.

وی افزود: با توجه به تجربه مدیریت سیل در سال‌های گذشته، در حال حاضر با تمام توان لجستیکی و اعزام ماشین‌آلات سنگین به شهرستان‌ها بر اساس اولویت‌های مورد نظر طبق اهمیت راه‌ها، در حوزه راهداری برای مقابله با بحران احتمالی آمادگی لازم را داریم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس تصریح کرد: محورهای مواصلاتی استان از طریق بیش از ۲۵ دوربین نظارتی به صورت آنلاین توسط مرکز مدیریت راه‌های این اداره کل در حال رصد و پایش است که به محض تغییرات جوی و شروع بارش‌ها اقدامات پیشگیرانه در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شود.

راستیار در پایان گفت : از تمامی هم استانی های عزیز و کاربران جاده ای تقاضا داریم با توجه به شرایط اقلیمی حاکم بر کشور در روزهای اخیر، حتما قبل اقدام به سفر حتما از طریق سامانه پاسخگویی شبانه‌روزی ۱۴۱ از آخرین وضعیت ترافیکی و جوی راه‌ها اطلاع حاصل کرده و حتما به توصیه های ایمنی و هشدارهای هواشناسی توجه فرمایند.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

۵۰۰ نفر راهدار