نامه سرگشاده ۸۳تشکل دانشجویی دانشگاه‌های استان به استاندارفارس
نامه سرگشاده ۸۳تشکل دانشجویی دانشگاه‌های استان به استاندارفارس

به گزارش پگاه خبر؛متن نامه سرگشاده ۸۳ بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان فارس به استاندار محترم فارس به شرح ذیل است:  جان چند هم‌وطن دیگر باید از دست رود تا مسئولی عزل شود یا استعفا دهد؟ مَن وَلّی شَیئاً مِن اُمُورِ المُسلِمینَ اِلاّ اُتِی بِهِ یومَ القِیامَه وَ یداهُ مَغلُولَتانِ اِلی عُنُقِهِ لا یفُکُّهُما اِلاّ عَدلٌ […]

به گزارش پگاه خبر؛متن نامه سرگشاده ۸۳ بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان فارس به استاندار محترم فارس به شرح ذیل است:

 جان چند هم‌وطن دیگر باید از دست رود تا مسئولی عزل شود یا استعفا دهد؟
مَن وَلّی شَیئاً مِن اُمُورِ المُسلِمینَ اِلاّ اُتِی بِهِ یومَ القِیامَه وَ یداهُ مَغلُولَتانِ اِلی عُنُقِهِ لا یفُکُّهُما اِلاّ عَدلٌ
رسول خدا (صلّی الله علیه و آله) فرمود: هر که ولایت و مسئولیت کاری از امور مسلمانان به او واگذار شود، روز قیامت او را در حالی که دستان او را به گردنش بسته اند می آورند و چیزی جز عدالت او را از غل و زنجیر آزاد نمی سازد.
عوالی اللآلی، ج ۱، ص ۳۶۶

جناب آقای دکتر محمد هادی ایمانیه
ریاست محترم شورای هماهنگی مدیریت بحران و استاندار فارس
سلام علیکم
همان گونه که مستحضرید عملکرد ضعیف و ناقص استان فارس در مدیریت بحران هایی چون سیل دروازه قرآن و سایت زباله برمشور و … همواره داغ عزیزان از دست رفته را بر دل خانواده های داغ دار و آحاد مردم نهاده، بی آنکه عواقبی شدید و در شان؛ گریبان گیر مسئولین بی کفایت شده باشد.
امید بود در دولت مردمی وخصوصا استانداری جنابعالی در فارس دیگر شاهد این گونه حوادث دردناک و جانسوز نباشیم، اما متاسفانه بازهم بی مبالاتی و سهل انگاری احد یا جمعی از مسئولین بی کفایت استان منجر به از دست دادن جان ۲۳ تن از هم وطنان عزیزمان در حادثه سیل رودبال استهبان شد.
حال پس از وقوع این حادثه غم انگیز ،شاهد سیل پیام های تسلیت مسئولان استانی و کشوری هستیم،اما بهتر است مسئولین به جای پیام های تسلیت که خود نوشدارو بعد مرگ سهراب است، از خطاهای گذشته عبرت بگیرند و به اصلاح رفتار و رویکرد خود بپردازند و دایره اظهار تاسف‌شان از محدوده لفظ فراتر رود و به عمل بیانجامد تا دیگر شاهد تکرار این حوادث تلخ نباشیم.
استاندار محترم فارس، سوالات زیادی ذهن عموم جامعه را درگیر کرده است، اینکه چرا مدیر کل بحران استانداری روزهای آخر هفته را در استان به سر نمی برد و چرا علی رغم هشدار هواشناسی در کشور، دو روز آخر هفته را در استان نبوده و صرفا عصر جمعه خود را به محل حادثه رسانده است؟
اینکه فرمانداران شهرستانهای شرق فارس وظایف محوله خود، در بحران را به خوبی انجام داده اند؟ بخشداران و دهیاران مناطق مورد هشدار، در جلسات توجیهی قبل از بحران شرکت نموده اند؟ بی شک اگر مدیر کل بحران استانداری در استان حضور نداشته لیاقت حضور در این منصب را ندارند و یا اگر مسئولین اجرایی شهرستانی کار خود را درست انجام نداده اند بی کفایتی خود را اثبات نموده اند.
جان چند انسان بی گناه دیگر باید گرفته شود تا یک مسئول بی کفایت و نالایق عزل شود یا استعفا دهد؟
جناب آقای دکتر ایمانیه حادثه رودبال استهبان بلاشک حاصل انتصابات غیر منطقی و به کارگیری افراد نالایق در سطوح مختلف می باشد، که مجدانه از جنابعالی توقع داریم در اسرع وقت قاطعانه نسبت به عزل و معرفی مسئولین خاطی به قوه قضاییه اقدام نمایید.

بسیج دانشجویی نسبت به بی کفایتی و اهمال هیچ یک از مسئولین استانی و شهرستانی در هیچ سطحی، خصوصا در مواردی که جان مردم بی گناه به خطر افتد کوتاه نیامده و نخواهد آمد.
وَالسَّلَامُ عَلَى مَنِ اتَّبَعَ الْهُدَى

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

نامه سرگشاده