بزرگداشت دو استاد فقید دانشگاه علوم پزشکی با حضور استاندار
بزرگداشت دو استاد فقید دانشگاه علوم پزشکی با حضور استاندار

به گزارش پگاه خبر؛آئین بزرگداشت دو استاد فقید بخش داخلی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، با حضور استاندار فارس و مشاور عالی رئیس دانشگاه، برگزار شد. استاندار فارس در آئین بزرگداشت مرحوم دکتر «غلامحسین رنجبر عمرانی» و مرحوم دکتر «مریم ذاکری نیا» با اشاره به ویژگی های اخلاقی اساتید فقید دانشگاه علوم […]

به گزارش پگاه خبر؛آئین بزرگداشت دو استاد فقید بخش داخلی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، با حضور استاندار فارس و مشاور عالی رئیس دانشگاه، برگزار شد.

استاندار فارس در آئین بزرگداشت مرحوم دکتر «غلامحسین رنجبر عمرانی» و مرحوم دکتر «مریم ذاکری نیا» با اشاره به ویژگی های اخلاقی اساتید فقید دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: من افتخار شاگردی هر دو استاد بزرگوار را داشته ام و شیوه رفتار آنان با بیماران و همراهان برای ما درس بوده و این اساتید همیشه در این زمینه الگو بوده اند.

دکتر «محمدهادی ایمانیه» در ادامه با بیان توانمندی های علمی اساتید کشور و به ویژه دانشگاه علوم پزشکی شیراز، اضافه کرد: خداوند متعال به تمام مردم کشور استعداد و توانمندی داده است و باید تلاش کنیم با بهره مندی از این نعمت های الهی در تمام دنیا برتر باشیم.

استاندار فارس تاکید کرد: در قرن های گذشته بزرگ ترین دانشمندان مانند ابوعلی سینا، زکریای رازی، ابوریحان بیرونی، خوارزمی و دیگر دانشمندان ایرانی، سرآمد علوم دنیا بوده اند و امروز نیز کشور ما در مسیر پیشرفت قرار دارد و باید تلاش کنیم با سرعت بیشتری به قله های افتخارات علمی دنیا برسیم که در این راه نقش اساتید بسیار تاثیرگذار است و به ایجاد انگیزه بیشتر برای جوانان منجر می شود.

او با اشاره به جایگاه ایران در بین کشورهای دنیا پس از انقلاب، ادامه داد: در ۴۰ سال گذشته تلاش های بسیاری در کشور انجام شده تا به اینجا برسیم، اما همچنان راه طولانی در پیش داریم و باید برای توسعه و تعالی کشور تلاش کنیم.

دکتر ایمانیه با بیان اینکه دعای استاد و دعای پدر و مادر چه در زمان حیات و چه پس از مرگ، برای فرزندان و دانشجویان تاثیرگذار است به جوانان توصیه کرد: همواره به دنبال کسب علم و دانش باشند، زیرا در جهان هستی، تنها با علم، دانش، توانمندی و معرفت است که می توانیم برای جامعه مفید باشیم.

سخنرانی مدیر گروه داخلی، مدیر گروه اخلاق و تعدادی از اساتید دانشگاه علوم پزشکی شیراز، پخش نماهنگ های مرتبط با اساتید فقید دانشگاه و اجرای تواشیح و سرودهای مذهبی از دیگر برنامه های این آئین بود.

آئین بزرگداشت مرحوم دکتر «غلامحسین رنجبر عمرانی» و مرحوم دکتر «مریم ذاکری نیا» اساتید فقید دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با حضور استاندار فارس، مشاور عالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، اساتید و کارکنان دانشگاه و خانواده اساتید فقید دانشگاه، در سالن اقبال لاهوری بیمارستان نمازی شیراز، برگزار شد.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

بزرگداشت دو استاد