حجاب یک فرهنگ است و باید در قلب فرد بنشیند
حجاب یک فرهنگ است و باید در قلب فرد بنشیند

به گزارش پگاه خبر؛علیرضا پاک فطرت، نماینده مجلس شورای اسلامی در خصوص برخورد با بدحجابان، گفت: حجاب موضوعی نیست که بتوان با زور آن را فراگیر کرد. حجاب یک فرهنگ است و این فرهنگ باید در قلب فرد بنشیند. این نماینده در ادامه مطرح کرد: به نظرم در خصوص مسئله حجاب دشمنان از بیرون روی […]

به گزارش پگاه خبر؛علیرضا پاک فطرت، نماینده مجلس شورای اسلامی در خصوص برخورد با بدحجابان، گفت: حجاب موضوعی نیست که بتوان با زور آن را فراگیر کرد.

حجاب یک فرهنگ است و این فرهنگ باید در قلب فرد بنشیند.
این نماینده در ادامه مطرح کرد: به نظرم در خصوص مسئله حجاب دشمنان از بیرون روی آن برنامه‌ریزی می‌کنند. هنر سازمان‌های فرهنگی و صدا و سیمای ما این است که بتواند تبلیغات سو خارجی را خنثی بکند. بانوان ما از قدیم محجبه بودند و ذات شیعه حجاب است. همانگونه که رضا شاه نتوانست کامل حجاب را از بین ببرد (البته مقداری تاثیر داشت) به نظر من با گشت ارشاد هم نمی‌توان حجاب را بوجود آورد.

پاک فطرت توضیح داد: من اعتقادی به گشت ارشاد و برخوردهای خشن و فیزیکی ندارم؛ این اوضاع را بدتر خواهد کرد. اما باید راه حل ها را پیدا کنیم. برخی از افراد بدحجاب حساب شده در شهر می ‎گردند و ممکن است در یک روز ۸ ساعت در همین شهر تهران بگردند و برخی از آنها بابت این کار از خارجی‌ها پول دریافت می کنند تا تبلیغ کنند. این افراد را باید پیدا کرد. اینکه ما بخواهیم تر و خشک را باهم بسوزانید، قابل قبول نیست.

 نماینده مردم فارس در مورد آیین نامه جدید ادارات در خصوص حجاب گفت: در ادارات یکسری آیین نامه‌های خوبی نوشته شود که براساس آن به افراد بدحجاب اجازه ورود نمی دهند و یا تذکر می دهند. متاسفانه امروز شرایط برعکس شده است و در برخی از ادارات ما خانم‌های بدحجاب کارشان بهتر انجام می‌شود.

پاک فطرت مشکل اصلی را از مدیران دانست و بیان کرد: مدیران را باید از نظر فرهنگی اقناع کنیم. عملکرد ما مدیران مشکل ‎ساز است. ما خودمان هم باید در عملکردمان تجدید نظر کنیم و راستگوتر باشیم.
وی در ادامه، تصریح کرد: جمهوری اسلامی شعارش دین و ارزش‌گذاری بر بانوان است. من فکر نمیکنم هیچ حکومتی به اندازه جمهوری اسلامی احترام به حقوق زنان بگذارد. زن در حکومت اسلامی جایگاه ویژه‌ای دارد و به همین دلیل هم می گوید باید در پوششی باشند. یک زن مسلمان ارزشش به پوشش اوست. البته از نظر من آنقدر که آن ور آبی ها شلوغ می‌کنند، ما مشکلی در خصوص حجاب نداریم.
این نماینده مجلس در خصوص دستگیری نوجوانان بدحجاب گفت: اگر نوجوانان ۱۳ الی ۱۵ ساله ما حجاب را رعایت نمی‌کنند زیرا مدارس ۲ سال تعطیل بوده است.
در تعطیلی مدارس به دلیل کرونا کسی نبوده به این بچه‌ها در بحث فرهنگ و حجاب درست آموزش بدهد. به همین دلیل این بچه ها عمدی این کار را نمی‌کنند. امیدوارم از اول مهر که مدارس باز می‌شود از نظر فرهنگی روی این بچه ها کار شود.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

حجاب یک