حمایت ویژه از صنایع تبدیلی با اعطای وام و تسهیلات
حمایت ویژه از صنایع تبدیلی با اعطای وام و تسهیلات

استاندار فارس در همایش روز جهانی ایمنی غذا، با اعلام حمایت ویژه از صنایع تبدیلی در استان، از اعطای وام و اختصاص تسهیلات به صنایع تبدیلی در سال جاری خبر داد.

به گزارش پگاه خبر؛دکتر «محمدهادی ایمانیه» در این آیین ضمن گرامیداشت ولادت حضرت امام موسی کاظم (ع) گفت: دانشجویان و اساتید برجسته بسیاری در استان در حوزه تغذیه و محصولات غذایی مشغول به فعالیت هستند و استان فارس در باغداری حائز رتبه نخست کشور، در حوزه کشاورزی رتبه دوم کشور و در دامداری جزو رتبه های برتر کشوری است.

او از صنعتگران و تلاشگران این حوزه به ویژه مدیران کارخانه های غذایی استان خواست تا با بهره مندی از تجارب عملیاتی و با همکاری مسوولان استان، در رفع نیاز مردم مشارکت کنند و برای کاهش قیمت‌ ها، افزایش بهره‌وری با کمترین هزینه و بیشترین بازدهی تلاش کنند.
دکتر ایمانیه افزود: برای افزایش بهره‌وری و دستیابی به نتیجه بهتر با هدف کاهش قیمت‌های مواد غذایی و قیمت تمام شده کالا، نیازمند علم جدید و به روز دنیا هستیم.

او افزایش بسیاری از بیماری ها به ویژه بیماری های گوارشی را ناشی از تغذیه ناسالم و بی توجهی به موضوع تغذیه سالم در مورد سلامت غذایی به ویژه در جوانان دانست و گفت: در این زمینه نیاز است در مسیر اصلاح الگوی مصرف و اصلاح سبک زندگی گام برداریم.

استاندار فارس با اشاره به اعطای وام و اختصاص تسهیلات ویژه به صنایع تبدیلی استان در سال جاری، از پیگیری برای رفع موانع ۳۶ مورد واحد صنعتی خبر داد.

دکتر «جعفر قادری» نماینده مردم شهرستان های شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین پیرامون پیگیری هایی که در راستای توسعه صنعت مواد غذایی، کشاورزی و گسترش شهرک های صنعتی و گلخانه ای فارس در حال انجام است، توضیحاتی ارائه داد و ابراز امیدواری کرد تا با توجه به اهمیت و جایگاه موضوع کشاورزی و صنایع تبدیلی در تامین محصولات غذایی موردنیاز کشور و با استفاده از ظرفیت های ویژه استان، جایگاه صنعتی و غذایی و کشاورزی استان فارس و کشور ارتقا یابد.
مهندس «جمال رازقی جهرمی» رییس انجمن صنفی کارفرمایی صنایع غذایی و تبدیلی استان فارس نیز دیگر سخنران این آیین بود که با اعلام اینکه ۳ درصد اشتغال در فارس مربوط به صنایع تبدیلی است، از مسوولان استانی و مجموعه سلامت خواستار افزایش حمایت از کارخانه های تولید و مواد غذایی استان شد.

در این آیین از دکتر «محمدمهدی رزمجویی» مدیر پیشین اداره نظارت بر فرآورده های خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و جمعی از کارشناسان حوزه غذای معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در سطح استان و همچنین صنایع غذایی و تبدیلی برتر استان فارس تقدیر شد.

این آیین در سالن اجتماعات جهاد دانشگاهی دانشگاه شیراز و با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز مدیران ارشد دانشگاه و مسوولان استان برگزار شد.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی