کاهش ۳۰ درصدی زمان صدورمجوزوپروانه واحدهای تولیدی مراجعه کننده به علوم پزشکی
کاهش ۳۰ درصدی زمان صدورمجوزوپروانه واحدهای تولیدی مراجعه کننده به علوم پزشکی

به گزارش پگاه خبر؛معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در همایش روز جهانی غذا از کاهش ۳۰ درصدی زمان فرآیندهای صدور مجوزها و پروانه های واحد های تولیدی، شرکت ها و کارخانه های مراجعه کننده به دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد. دکتر «محمد جواد راعی» ضمن گرامیداشت روز […]

به گزارش پگاه خبر؛معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در همایش روز جهانی غذا از کاهش ۳۰ درصدی زمان فرآیندهای صدور مجوزها و پروانه های واحد های تولیدی، شرکت ها و کارخانه های مراجعه کننده به دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد.

دکتر «محمد جواد راعی» ضمن گرامیداشت روز جهانی ایمنی غذا، از تلاش تولید کنندگان و مسوولان فنی کارخانه های مواد غذایی و بازرسان معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز قدردانی کرد.

او با اشاره به انتخاب شعار جهانی «غذای ایمن‌تر، سلامتی بهتر» برای این روز گفت: بسیاری از بیماری ها به ویژه بیماری‌های گوارشی بر اثر مصرف مواد غذایی ناسالم ایجاد می شود و هزینه های درمانی گزافی به دنبال دارد.

دکتر راعی تاکید کرد: با توجه به اهمیت حوزه غذا و دارو در کشور و ضرورت حفظ ایمنی مواد غذایی، این موضوع مهم در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، جایگاه ویژه‌ای دارد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم حمایت از سه محور مهم تولید، اشتغال آفرینی و دانش بنیان، از کاهش ۳۰ درصدی زمان فرآیندهای صدور مجوزها و پروانه های واحد های تولیدی، شرکت‌ها و کارخانه های مراجعه کننده استان به دانشگاه علوم پزشکی شیراز به عنوان گامی در راستای تحقق این مهم خبر داد.

مدیر نظارت بر فرآورده های خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این آیین با قدردانی از تلاشگران صنعت مواد غذایی استان و کارشناسان معاونت غذا و داروی دانشگاه، گفت: این آیین به همت و میزبانی مشترک دانشگاه علوم پزشکی شیراز و انجمن صنفی صنایع غذایی و تبدیلی استان فارس با شعار جهانی «غذای ایمن تر، سلامتی بیشتر» برگزار شد.

دکتر «سید محمد مظلومی» از آمار بالای دور ریز غذایی مردم در کشور خبر داد و اعلام کرد : در ایران سالانه ۳۲ میلیون تن مواد غذایی هدر می رود که معادل دور ریز غذایی در ۱۵ کشور اروپایی است.

او ابراز امیدواری کرد امسال با محوریت شعار تولید، اشتغال آفرین، دانش بنیان، با همکاری مسوولان استانی شاهد درخشش صنعت تولید و رشد و بالندگی ایمنی غذایی در فارس باشیم.

این آیین با حضور استاندار فارس، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز و مسوولان استانی، در سالن اجتماعات جهاد دانشگاهی برگزار شد.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

کاهش ۳۰ درصدی