ساخت مسکن از شیوه سنتی به روش صنعتی
ساخت مسکن از شیوه سنتی به روش صنعتی

به گزارش پگاه خبر؛دکتر علیرضا پاک فطرت اظهار داشت: مسکن کالایی نیست که دولت بتواند به صورت یک شبه بسازد.قطعا روند ساخت و ساز مسکن در کشور ایران در خوشبینانه ترین حالت حداقل حدود ۱۸ ماه طول میکشد. وی با اشاره به اینکه دولت در حوزه مسکن باید تسهیلگر باشد نه سازنده می افزاید: فکر […]

به گزارش پگاه خبر؛دکتر علیرضا پاک فطرت اظهار داشت: مسکن کالایی نیست که دولت بتواند به صورت یک شبه بسازد.قطعا روند ساخت و ساز مسکن در کشور ایران در خوشبینانه ترین حالت حداقل حدود ۱۸ ماه طول میکشد. وی با اشاره به اینکه دولت در حوزه مسکن باید تسهیلگر باشد نه سازنده می افزاید: فکر و تفکر این که دولت توانایی ساخت مسکن و در اختیار گذاشتن آن ها دارد بسی در اشتباه هستند و در صورتی هم که دولت وعده ساخت مسکن را دهد این اقدام در حد شعار باقی خواهد ماند.

رئیس مجمع نمایندگان فارس در ادامه با اشاره به اینکه روند ساخت مسکن مهر حدود هفت سال به طول انجامید، بیان میکند: تعداد مسکن مهر ساخته شده به دو میلیون هم نرسید و این در حالی است که در شرایط فعلی کشور نیازمند پنج میلیون مسکن است.نماینده شیراز و زرقان گفت: قطعا پدیده های فرهنگی و اقلیم ها متفاوت سبب شده پس کار دولت در ساخت مسکن هم متفاوت باشد و در این شرایط دولت باید در حوزه ساخت مسکن تسهیل گر باشد و امکانات مانند تامین آب ، برق، گاز و …. را ارزان قیمت در اختیار افراد قرار دهد.

بورس بازی نرخ زمین را از قیمت واقعی آن بیشتر کرده است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات با بیان اینکه در حال حاضر قیمت زمین به دلیل اینکه در بورس بازی قرار دارد از نرخ واقعی آن بسیار بالاتر است و هزینه تاسیسات آب، برق و گاز به مراتب گرانتر است، میگوید: دولت از تأمین تأسیسات برای ساخت و سازها هم سود می‌گیرد و خصولتی شدن فراهم کردن تاسیسات باعث شده تا قیمت تمام شده خانه گران شود.رئیس مجمع نمایندگان فارس با اشاره به اینکه قیمت مصالح ساختمانی از در کارخانه تا برسد به دست مصرف کننده حدود یک سوم افزایش پیدا میکند، ادامه می‌دهد: در صورتی‌که احداث مسکن و تأمین مواد اولیه از تولید به مصرف باشد و مردم به صورت مستقیم پای کار بیاید به مراتب بهتر خواهد بود.

پاک فطرت با اشاره به اینکه ساخت مسکن صنعتی با تکنولوژی جدید باید در دستور کار مسئولان قرار بگیرد ادامه می دهد: اگرچه تاکنون ساخت مسکن با تکنولوژی های جدید در کشور ایران وارد مرحله عملیاتی نشده است بنابراین احداث این مسکن با دستگاه های رباتی می تواند روند ساخت مسکن را تسریع بخشد.

نماینده شیراز و زرقان در ادامه با اشاره به اینکه روند ساخت مسکن در ایران سنتی است که این مهم سبب می شود که چندین برابر مصالح بیشتر از مسکن صنعتی استفاده شود می افزاید: در حال حاضر برای ساخت یک مسکن به ازای هر متر مربع حدود ۱۰۰کیلو آهن استفاده می شود که این رقم بسیار بالایی است که صنعتی سازی مسکن این رقم را به ۲۰کیلوگرم کاهش میدهد.
رئیس مجمع نمایندگان فارس در ادامه با اشاره به اینکه قطعا در کلانشهر هایی مانند تهران و شیراز و…نرخ مسکن کاهش نمی یابد بیان میکند: دولت تنها میتواند قیمت مسکن را ثابت نگه دارد و ذکر این نکته ضروری است که نرخ مسکن از قیمت دیگر محصولات مانند طلا، خودرو، دلار و …. تبعیت میکند و انتظار ارزان شدن قیمت مسکن در کلان شهر ها امری غیر منطقی است.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

ساخت مسکن