همکاری های امنیتی ایران روسیه متقابل وبادرنظرگرفتن جوانب حفاظتی خواهدبود
همکاری های امنیتی ایران روسیه متقابل وبادرنظرگرفتن جوانب حفاظتی خواهدبود

به گزارش پگاه خبر؛دکتر علیرضا پاک فطرت نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به خبرنگاران گفت : ضرورت دارد با کشور روسیه بعنوان همسایه ایران و سایر کشور‌های پیرامونی در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و… همکاری داشته باشیم. عضو کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به لایحه همکاریهای امنیتی ایران […]

به گزارش پگاه خبر؛دکتر علیرضا پاک فطرت نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به خبرنگاران گفت : ضرورت دارد با کشور روسیه بعنوان همسایه ایران و سایر کشور‌های پیرامونی در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و… همکاری داشته باشیم.
عضو کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به لایحه همکاریهای امنیتی ایران و روسیه افزود :وقتی بناست ارتباطی با کشوری دیگر برقرار شود، ضرورت دارد در بحث امنیتی، این کشور‌ها یکدیگر را کمک کنند و این همکاری نباید در چارچوبی باشد که ضربه‌ای به امنیت ایران وارد شود.
وی تاکید کرد : همه کشور‌ها در رابطه با مسائل امنیتی، با حواس‌جمعی کار می‌کنند و همانگونه که ایران با افغانستان و پاکستان و سایر دولت های خارجی به تناسب نیاز و ضرورت‌ها همکاری امنیتی دارد ، با کشور روسیه هم باید بعنوان کشوری که به تکنولوژی‌های پیشرفته در حوزه های امنیتی و سایبری دسترسی دارد همکاری های متقابل تعریف شود.

همکاری ایران و روسیه در حوزه امنیتی، باید متقابل و متعادل باشد

عضو کمیسیون آموزش مجلس می‌گوید: ضرورت دارد به یک نکته توجه شود؛ انقلاب ما، انقلابِ نه شرقی و نه غربی است. از این‌رو، باید مستقل زندگی کنیم و روی پای خودمان بایستیم. همکاری با روسیه و سایر کشورها در حدی که شرایط اقتضاء می‌کند و ضربه‌ای به مسائل امنیتی ما وارد نشود و مسائل محرمانه و فوق‌محرمانه ما به دست دیگر کشور‌ها نیفتد، تعریف شده و همکاری باید دو طرفه باشد.

به برکت رهبری و دفاع مقدس چیزی کم از روسیه نداریم

پاک‌فطرت می‌گوید: اگر روسیه در شورای امنیت سازمان ملل حق وتو دارد، ایران هم به برکت خون شهدا، هشت سال دفاع مقدس و مدیریت رهبری معظم انقلاب اسلامی ،بعنوان یک ابرقدرت نوظهور چیزی کمتر از روسیه نداریم، پس این تعاملات باید پایاپای باشد، همان‌طور که به نظرم تاکنون هم بوده است و دلیلی ندارد در این موضوع خاص، امتیازات بیشتری بدهیم.

در همکاریهای امنیتی مواظبت خواهیم کرد تا نفوذ رخ ندهد

وی در پاسخ به اینکه نظارت مجلس بر این لایحه توام با حساسیت ویژه خواهد بود؟ گفت: به عنوان یکی از نمایندگان مجلس، روی این لایحه حساسیت دارم و فرقی ندارد که طرف قرارداد روسیه باشد یا افغانستان، پاکستان یا کشور‌های حوزه خیلج‌فارس و… همه از نظر من، در یک سطح هستند و از همه باید به یک اندازه اطلاعات گرفت و اطلاعات داد. مجلس هم، در چارچوب قانون اساسی و شعار‌های انقلابی مثل نه شرقی و نه غربی عمل خواهد کرد ودر همکاریهای امنیتی مواظبت خواهیم کرد تا نفوذ رخ ندهد.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

همکاری های امنیتی