برگزاری جشنواره فرهنگی برای معرفی آداب وهنراصیل ایرانی اسلامی
برگزاری جشنواره فرهنگی برای معرفی آداب وهنراصیل ایرانی اسلامی

به گزارش پگاه خبر؛دکتر ایمانیه در این بازدید با تقدیر از دست اندرکاران برگزاری نمایشگاه و اظهار خرسندی از حضور میهمانان عزیز از سایر استانها خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه شاهد آثار صنایع دستی و صنایع خانگی بودیم که عمدتا تولید یک خانواده و قوم و حاصل هنر عشایر عزیز و پرافتخار کشورمان است. وی […]

به گزارش پگاه خبر؛دکتر ایمانیه در این بازدید با تقدیر از دست اندرکاران برگزاری نمایشگاه و اظهار خرسندی از حضور میهمانان عزیز از سایر استانها خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه شاهد آثار صنایع دستی و صنایع خانگی بودیم که عمدتا تولید یک خانواده و قوم و حاصل هنر عشایر عزیز و پرافتخار کشورمان است.

وی ضمن درخواست از مسئولین جشنواره برای استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های حاضر در نمایشگاه جهت آموزش هنرهای اصیل ایرانی به سایر علاقمندان ابراز امیدواری کرد بعد از ایام محرم و صفر و در ایام میلاد با سعادت پیامبر ص و همچنین در ایام شعبانیه شاهد تکرار اینگونه جشنواره ها باشیم.

دکتر ایمانیه با بیان اینکه این آموزش ها میتواند موجب اشتغال زایی برای دهک های مختلف جامعه باشد خاطر نشان کرد با جمع آوری درخواست ها و مطالبات عزیزان حاضر در نمایشگاه و دعوت از آنها در استانداری و با حضور مدیران مربوطه به رفع مشکلات این گروه از کارآفرینان در مسیر تولید، کمک خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه برگزاری چنین نمایشگاه هایی تاثیر بسزایی در نزدیکی و آشنایی اقوام با یکدیگر دارد خاطر نشان کرد متاسفانه گاها ما ایرانی ها با یکدیگر همچون غریبه برخورد میکنیم و فرهنگ یک کشور خارجی را بیش از فرهنگ یک قوم دیگر ایرانی میشناسیم.

دکتر ایمانیه با بیان اینکه برگزاری اینگونه نمایشگاه ها در نشان دادن فرهنگ بزرگ ایرانی اسلامی به جوانان بسیار موثر است خاطرنشان کرد: جوان ایرانی که در یک فضای گاها غیرواقعی در رسانه با هجوم فرهنگ بیگانه روبروست با دیدن واقعیت فرهنگ و آداب و آیین های اصیل خود، به ارزشمندی داشته های خود پی میبرد.

استاندار فارس در ادامه افزود ما خوشبختانه هنوز در کشور وابستگی های خانوادگی و قومی را داریم و برای خویشاوندان و همسایگان خود ارزش قائلیم و لازم است این فرهنگ غنی حفظ و به نسل بعد منتقل گردد.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

برگزاری جشنواره فرهنگی