اجرای پویش کهنه کتابهای شادمانی و نه به پلاستیک در شیراز
اجرای پویش کهنه کتابهای شادمانی و نه به پلاستیک در شیراز

به گزارش پگاه خبر؛مدیر عامل سمن میراث جاویدان پارس بوم فارس از اجرای به یاد ماندنی و با شکوه پویش مردمی اهدای کهنه کتابهای شادمانی و برنامه نه به پلاستیک در شیراز خبر داد. فاطمه رزمجویی در همین رابطه به خبرنگار ما گفت:پویش کهنه کتابهای شادمانی در پائیز ۱۴۰۰ طراحی و در اسفندماه همان سال […]

به گزارش پگاه خبر؛مدیر عامل سمن میراث جاویدان پارس بوم فارس از اجرای به یاد ماندنی و با شکوه پویش مردمی اهدای کهنه کتابهای شادمانی و برنامه نه به پلاستیک در شیراز خبر داد.

فاطمه رزمجویی در همین رابطه به خبرنگار ما گفت:پویش کهنه کتابهای شادمانی در پائیز ۱۴۰۰ طراحی و در اسفندماه همان سال درخانه محتشم برای اولین باربرگزار شدوبا فراخوان عمومی۱۱۰ کیلو کتاب جمع آوری شد. در پویش دوم ۱۸۰ کیلو کتاب.این پویش ادامه دار خواهد بود و هر فصل یکبار انجام خواهد شد.

وی اظهار داشت:این پویش مردمی وداوطلبانه با حضور علاقمندان به اجرای چنین رویدادهای فرهنگی و اجتماعی همراه با بسته های کتاب و جزوه های باطله از اقشار مختلف جامعه از جمله اساتید،معلمین، پاکبانان و مهندسین ،خانه جهانگردی و… در بلوار چمران برگزار و در پایان پویش،کتابها توسط کارشناسان هیات مدیره سمن میراث جاویدان پارس بوم فارس،خانمها سحر فریدونی و هانیه بابایی بررسی و کتب چاپ جدید بویژه کتب کنکوری جدا شده و برای دانش آموزان نیازمند مقطع مربوطه کنار گذاشته شدند و بقیه کتاب و جزوه ها به عنوان باطله فروخته شدند که پول حاصل از این فروش برای خرید لوازم تحریر دانش اموزان نیازمند استفاده میشود.دانش اموزان نیازمند نیز با تحقیق میدانی توسط سمن شناسایی شده و این کمکها بصورت مستقیم به انها رسانده میشود.

رزمجویی افزود:پویش کهنه کتابهای شادمانی همانگونه که از عنوانش پیداست کهنه کتابهایی هستند که میتوان با انها دل دانش اموزی را شاد کرد.این پویش همراه با برنامه نه به پلاستیک بود افرادی که کتاب و جزوه باطله می اوردند ابتدا مورد تحسین و تشکر قرارمیگرفتند،سپس مشاوره کوتاه در مورد ارزشمندی درخت و کاغذ ،همچنین خطرات استفاده از کیسه های پلاستیکی به انها داده شد و در نهایت کیسه پارچه ای که توسط واحد آموزش سازمان محیط زیست استان فارس تهیه شده بود را به پاس دغدغه مندی افراد نسبت به منابع طبیعی و محیط زیست سرزمین خود به آنها هدیه داده شد.

برای عدم استفاده مردم از کیسه های پلاستیکی نیازمند فرهنگ سازی هستیم.

مدیر عامل سمن میراث جاویدان پارس بوم فارس در ادامه خاطر نشان کرد: فرهنگ سازی یک موضوع به معنای ترویج و عمومی کردن آن موضوع هست. اکنون سمن میراث جاویدان پارس بوم در راستای اهداف خود با هدف احیا و تقویت حس تعاون و مسئولیت اجتماعی افراد نسبت به هم و ارزشمند دانستن درخت، کاغذ و خطرات زیست محیطی کیسه های پلاستیکی در این راستا فعالیتهایی دارد.

این فعال اجتماعی بیان داشت: سازمانهای مردم نهاد بایستی برای فرهنگ سازی موضوعات روشهای جدید و خلاقانه را برای موثرتر بودن استفاده کنند و صرفا به روشهای تکراری و قدیمی اکتفا نکنند. برای عدم استفاده از کیسه های پلاستیکی و دیگر خطرات زیست محیطی علاوه بر فرهنگ سازی نیاز هست قوانینی هم از طرف دولت و مجلس نسبت به این مسئله لحاظ شود.

وی گفت:نکته جالب این برنامه حضور مسئولینی که تنها با دیدن فراخوان بصورت داوطلبانه و از روی علاقه شخصی و مسئولیت اجنماعی و محیط زیستی خود با آوردن کتاب کهنه و جزوه باطله در این برنامه شرکت کردند. این حضور همراه با دیگر افراد جلسه هم اندیشی مفیدی در مورد معضل کیسه پبلسایک را با خود به همراه داشت.

رزمجویی در پایان یاد آورشد:علاوه بر حضور گسترده مردم عادی و دوستداران محیط زیست،آقایان دکتر سید مجتبی علوی مدیرکل گردشگری وامورزائرین استانداری، دکتر کاوه حسینی مشاور محیط زیست استاندارفارس، دکتر عامری از اداره کل میراث فرهنگی فارس، دکتر میلاد احمدی استاد بهداشت علوم پزشکی از جمله چهره های این مراسم بودند که با کهنه کتابها و جزوات باطله خود در این برنامه شرکت داشتند.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

اجرای پویش کهنه