تمام دنیا صدای ماموریت غدیررا از حرم سوم به گوش می شنوند
تمام دنیا صدای ماموریت غدیررا از حرم سوم به گوش می شنوند

به گزارش پگاه خبر؛آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های امروز نماز جمعه شیراز ضمن تبریک دهه امامت و ولایت و بیان اینکه وظیفه تبلیغ ولایت امیرالمومنین که پیامبر به دوش ما گذشته در روز عید می‌تواند متجلی شود، خواستار تشکیل یک اجتماع باشکوه در این روز ویژه همه اقشار مردم شد و گفت: روز عید غدیر در […]

به گزارش پگاه خبر؛آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های امروز نماز جمعه شیراز ضمن تبریک دهه امامت و ولایت و بیان اینکه وظیفه تبلیغ ولایت امیرالمومنین که پیامبر به دوش ما گذشته در روز عید می‌تواند متجلی شود، خواستار تشکیل یک اجتماع باشکوه در این روز ویژه همه اقشار مردم شد و گفت: روز عید غدیر در حرم مطهر شاهچراغ(ع)، همه گرد هم آییم تا بگویند شیرازی‌ها در جشن هم ید طولا دارند و فقط در عزاداری امام حسین(ع) نیست که خود را نشان می‌دهند.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه باید از حرم سوم صدای ماموریت غدیر به گوش همگان برسد، عنوان کرد: تمام دنیا باید این پیام را بشنوند و اگر منتظر ظهور هستند، باید از غدیر شروع شود، چرا که روز غدیر بود که پیامبر گرامی چندبار ظهور حضرت مهدی (عج) را اعلام کرد.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه در این روز از حرم سوم عقد اخوت خود را تجدید کنیم که به برکت ولایت علی با هم برادر شدیم، افزود: این برادری چیز کمی نیست و از آن طرف برای اعلام ولایت به همه عالم برنامه ریزی و کار کنیم.

او با بیان اینکه عید غدیر، روز ناامیدی دشمن است و ناامیدی وقتی بیشتر می‌شود که برادرانه فریاد بزنیم، علی ولی‌الله و این جایگاهی است که غدیر دارد، گفت: تا وقتی زیر پرچم ولایت هستیم، از هیچ‌کافری نباید نترسید.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه با اعلام ولایت امام علی(ع)، دین اسلام کامل شد، گفت: قضیه غدیر، واجبی است که امام باقر(ع) فرمود «پیامبر درباره هیچ واجبی اندازه وجوب ولایت حضرت علی(ع) فریاد نزده بود»، باورمان باشد به اصول دین و هر چه پیامبر از جانب خدا آورده است.

او با تاکید بر اینکه باید قدر نعمت ولایت را دانست که با هیچ چیزی در این عالم قابل مقایسه نیست، گفت: همه فریاد ما این است که مهر علی را به عالم نمی‌دهیم.

امام جمعه شیراز همچنین با اشاره به ویژگی‌های جهادگران، افزود: یکی از شاخص ترین این ویژگی‌ها این است که جهادگران کوتاه نمی‌آیند و می‌گویند این هم کار خیر است اگر بتوانم انجام می‌دهم.

آیت‌الله دژکام یکی از مصادیق تواصی به حق را ‌زبان خیر عنوان کرد و افزود: مردم ما روحانیت را زبان خود می‌دانند ما هم ادای وظیفه می‌کنیم؛ یعنی زبان مردم باشیم و اگر نمی‌تواند مطلبش را به مسئولی برساند ما وسیله می‌شویم.
او با بیان اینکه با زبان خیر گذاشته شود تا روز قیامت به دردمان بخورد، گفت: هر کس می‌تواند زبان خیری برای کسی بگذارد، کوتاه نیاید، چرا که کار خیر مانند باران است و لذا باید برای خوب و بد مثل باران بارید، چون این تعلیم ائمه ما است.

نماینده ولی‌فقیه در فارس ادامه داد: خودکشی یعنی کم صبری یعنی به جای اینکه روحیه مقاومت را تقویت کنیم، می‌گوییم نمی‌توانم و کم آوردم.
آیت‌الله دژکام با بیان اینکه وجود مقدس امام دهم نمونه صبر است، صبر را مفتاح فرج دانست و تاکید کرد: همه ما باید اهل ایمان و توصیه به حق و اهل صبر و مقاومت و استقامت باشیم تا خدا هم دست ما را بگیرد و آنقدر بالا بیاورد که زمینه ظهور حضرت فراهم شود.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

تمام دنیا