کار برای خانواده شهدا و ایثارگران نیازمند دقت و برنامه‌ریزی است
کار برای خانواده شهدا و ایثارگران نیازمند دقت و برنامه‌ریزی است

به گزارش پگاه خبر؛سردار سرتیپ دوم پاسدار سعید کوشکی جهرمی در جلسه مشترک با سردار ابراهیم بیانی مدیرکل جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس که در آن جمعی از پیشکسوتان دفاع مقدس از جمله سردار محمد نبی رودکی فرمانده لشکر ۱۹ فجر فارس در دوران دفاع مقدس و سردار محمد باقر رنجبر» فرمانده دوران دفاع […]

به گزارش پگاه خبر؛سردار سرتیپ دوم پاسدار سعید کوشکی جهرمی در جلسه مشترک با سردار ابراهیم بیانی مدیرکل جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس که در آن جمعی از پیشکسوتان دفاع مقدس از جمله سردار محمد نبی رودکی فرمانده لشکر ۱۹ فجر فارس در دوران دفاع مقدس و سردار محمد باقر رنجبر» فرمانده دوران دفاع مقدس و مسئول امور پیشکسوتان اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس فارس نیز حضور داشتند،گفت: انتظار می رود با همکاری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان و بنیاد شهید فارس و اجرایی شدن مشکلاتت استاندار محترم مبنی بر همکاری سایر ادارات و سازمان‌ها، شاهد کاهش بسیاری از مشکلات مربوط به ایثارگران و خانواده‌های شهدا باشیم.

او در ابتدای این جلسه که با هدف بررسی مشکلات رزمندگان و ایثارگران و خانواده‌های شهدا و ایثارگران برگزار شد با بیان اینکه فارس با داشتن سرداران شهید شاخص در دوران دفاع مقدس و  تقدیم ۲ هزار و ۲۰۰ آزاده معادل ۵ درصد آزادگان کشور، ۲۷۰ هزار ایثارگر معادل جامعه ایثارگری هفت استان، کسب رتبه دوم از حیث تعداد جانبازان با ۴۲ هزار جانباز و دارا بودن سومین تعداد شهدای کشور یعنی ۱۵ هزار شهید، استانی شاخص و پیشتاز در حوزه دفاع مقدس است گفت:  رزمندگان ما از این حیث سهم و دین خود را به نظام و میهن و انقلاب ادا کرده اند، اما ما برای یادگاران آن‌ها چه کردیم و طی این سال‌ها چرا به خانواده شهدا و جانبازان توجه خاصی نشده است؟
سردار کوشکی گفت: نقش استان فارس در دفاع مقدس آن قدر قابل توجه بود که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بیان کردند که لشکر‌های فجر و المهدی در دفاع مقدس پیش‌قراول بودند.
مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس فارس  با تبریک به سردار ابراهیم بیانی مدیرکل جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس، با بیان گوشه‌ای از تجارب خود در پیگیری امور مربوط به شهدا و ایثارگران گفت: کار برای خانواده شهدا وایثارگران از اهمیت خاصی برخوردار و نیازمند دقت و طراحی و برنامه‌ریزی خاصی است.

او گفت: در دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران متوجه شدیم خیلی از آن‌ها سرپناه و مسکن ندارند یا به خصوص در شهرستان‌ها یا روستا‌ها خانه‌های چوبی و کاهگلی دارند.
سردار کوشکی گفت: اشتغال به ویژه اشتغال فرزندان شهدا نیز دیگر دغدغه آن‌ها است و باید کمیته اشتغال هرچه سریعتر فعال شود تا خانواده‌های شهدا و ایثارگران که از نعمت سرپرست و نان آور خانواده محروم هستند دغدغه معاش خود را نداشته باشند.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس فارس گفت: کاش مستندسازان و وقایع نگاران ما به تهیه گزارش از بسیاری از خانواده‌های شهدا اقدام کنند تا مردم بدانند بیشتر جوسازی‌ها علیه این عزیزان اشتباه است و بسیاری از خانواده‌های شهدا و ایثارگران با مشکلات معیشتی دست و پنجه نرم می‌کنند یا از مسکن برخوردار نیستند.

مسئول هیأت رزمندگان استان فارس گفت: مسئله حق سرپرستی والدین شهدا هم باید حل شود و بسیاری از مادران و پدران شهدا در سن پیری و از کارافتادگی کسی را ندارند که از آن‌ها مراقبت کند و این مساله زیبنده مادر و پدر شهیدی که فرزند خود را با دست خود به جبهه‌های دفاع از میهن انقلابی ایران فرستاده نیست.

سردار کوشکی با بیان اینکه خاطرات شهدا و رزمندگان به نقل از بازماندگان، اطرافیان، خانواده‌ها و همرزمان آن‌ها باید هرچه سریعتر ثبت و ضبط شود تا از تحریف و انحراف جلوگیری شود، گفت: در این زمینه از بنیاد شهید فارس و مدیر جهادی و پرتلاش آن  انتظار داریم جدیت به خرج بدهد و از بار مشکلات بکاهد.

او در ادامه با اشاره به اجرا نشدن قانون جامع خدمات‌رسانی گفت: انتظار ما از استاندار فارس این است که هر دو هفته یکبار جلسه‌ای برای اجرای قانون جامع ایثارگری برگزار کند تا این قانون مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

مسئول هیأت رزمندگان استان فارس گفت: این قانون کامل و جامع است از سوی رئیس جمهور نیز ابلاغ شده و به عنوان سند بالادستی به تایید رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز رسیده و اگر این قانون مبنا قرار بگیرد بسیاری از مشکلات خانواده‌ها از جمله درمان، مسکن و اشتغال حل می‌شود که نبود اجرای همین قانون عامل نابسامانی گلزار شهدا و وضعیت یادمان‌ها و نارضایتی خانواده‌های شهدا شده است.

او گفت: ما شاهد هستیم که گلزار شهدای لار فاخر و زیبا ساخته شده اما در خیلی شهرستان‌ها گلزار شهدا در وضعیت بدی است و ۴۰ یادمان شهدا ساختیم، اما به حال خود رها شده‌اند.

در پایان این جلسه سردار سعید کوشکی جهرمی با بیان اینکه تجربه این چند ساله به من آموخته که در اغلب ادارات و سازمان‌ها و همچنین در حوزه شهری و شورایی اراده کافی برای توجه به مسائل مربوط به شهدا و ایثارگران و یادمان‌ها و پاسداشت فرهنگ ایثار  و شهادت وجود ندارد، گفت: در زمینه کاهش مشکلات این اقشار گرانقدر و  بازدید از آن‌ها و جویاشدن مشکلاتشان و خدمت به  رزمندگان و خانواده‌های شهدا و ایثارگران هم در استان توسط اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و با کمک سردار محمدباقر رنجبر هم در تهران به ویژه با پیگیری سردار محمدنبی رودکی گام‌های خوبی برداشته شده، اما در صورت هم‌افزایی با بنیاد شهید و دستور استاندار مبنی بر همکاری سایر ادارات و سازمانها، شاهد نتیجه دادن این تلاش‌ها و کاهش بسیاری از مشکلات خواهیم بود.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

کار برای خانواده