تدوین منشور اخلاقی کسب و کار در دستوراتاق بازرگانی فارس قرار گرفت
تدوین منشور اخلاقی کسب و کار در دستوراتاق بازرگانی فارس قرار گرفت

به گزارش پگاه خبر؛عضو هیات نمایندگان و رئیس کمیسیون اخلاق کسب و کار اتاق بازرگانی فارس گفت: در حوزه اقتصاد تنها هدف ما نباید کسب ثروت باشد بلکه باید گسترش اخلاق و اصول و ارزش های اخلاقی را در سرلوحه کارمان قرار دهیم که به طور حتما به دنبال آن به ثروت خواهیم رسید. صلاح […]

به گزارش پگاه خبر؛عضو هیات نمایندگان و رئیس کمیسیون اخلاق کسب و کار اتاق بازرگانی فارس گفت: در حوزه اقتصاد تنها هدف ما نباید کسب ثروت باشد بلکه باید گسترش اخلاق و اصول و ارزش های اخلاقی را در سرلوحه کارمان قرار دهیم که به طور حتما به دنبال آن به ثروت خواهیم رسید.

صلاح الدین ایزدفر در جلسه کمیسیون اخلاق کسب و کار این اتاق که با موضوع بررسی احساس تعلق در کسب و کار برگزار شد، بیان کرد: یکی از ایرادهای رایج در حوزه اقتصاد این است که مبنای تمام فعالیت ها برکالا و نه نیروی انسانی است درحالی که اگر ما اخلاق و تکریم انسانی را عملیاتی کنیم می توانیم به سود و منفعت بیشتر دست یابیم.

وی با اشاره به ایجاد احساس تعلق افراد به مجموعه کسب و کار خود افزود: در صورتی که احساس تعلق در نیروی انسانی یک مجموعه و واحد اقتصادی نهادینه و فرهنگ سازی شود، آن واحد به نتایج عالی اخلاقی و اقتصادی می رسد بنابراین تصمیم گیری ها و سیاست گذاری های بنگاه های اقتصادی باید معطوف به تمام بخش های اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی باشد.

ایزدفر با توجه به درخواست فعالان اقتصادی و بنگاه های اقتصادی استان از این کمیسیون مبنی بر تدوین منشور اخلاقی کسب و کار اظهارداشت: تدوین منشور اخلاقی کسب و کار در دستور کار این کمیسیون قرار گرفته که به زودی جلسات تدوین این منشور اخلاقی با حضور بزرگان اقتصادی استان، اعضای کمیسیون و کارشناسان این حوزه در استان برگزار خواهد شد.

در این جلسه آقای حقدان یکی از فعالان اقتصادی و اعضای کمیسیون اخلاق کسب و کار اتاق بازرگانی فارس به ارائه گزارش در خصوص طرح اقتصاد معنوی بومی و اتاق معامله در راستای کاربرد بیشتر اخلاق در کارها و تولید ثروت و رونق اخلاق مداری پرداخت.

وی گفت: اگر کارمندان احساس کنند که به آن سازمان تعلق دارند، این تفکر می تواند مزایای بسیاری را برای آن سازمان داشته باشد به طوری که تعلق سازمانی می تواند تا ۵۶ درصد عملکرد شغلی را افزایش دهد و در برخی از بخش ها تا بیش از ۷۰ درصد هزینه های واحدهای اقتصادی را کاهش خواهد داد.
در این جلسه منشور اخلاقی تدوین شده ارائه و نظرات اعضا در این خصوص مطرح شد.

انتهای پیام/سمیه یگانه

تدوین منشور