جشنواره اقوام ایران زمین تمرین وحدت فارس و سایر استان هاست
جشنواره اقوام ایران زمین تمرین وحدت فارس و سایر استان هاست

به گزارش پگاه خبر؛محمد فرخ زاده،سه شنبه ۲۱ تیردر جمع خبرنگاران که در سالن شهید سلیمانی استانداری فارس برگزار شد، گفت: امسال سال تولید، دانش بنیان و کارآفرینی است و یکی از مباحث مهم آن اقتصاد گردشگری محسوب می شود. معاون گردشگری و امور زیارتی استانداری فارس با اشاره به اینکه یکی از آن معرفی آداب، […]

به گزارش پگاه خبر؛محمد فرخ زاده،سه شنبه ۲۱ تیردر جمع خبرنگاران که در سالن شهید سلیمانی استانداری فارس برگزار شد، گفت: امسال سال تولید، دانش بنیان و کارآفرینی است و یکی از مباحث مهم آن اقتصاد گردشگری محسوب می شود.

معاون گردشگری و امور زیارتی استانداری فارس با اشاره به اینکه یکی از آن معرفی آداب، رسوم، دست ساخته ها و صنایع هنری و دستی است، اظهار کرد: جشنواره اقوام ایران زمین، تمرین وحدتی بین استان فارس و سایر استان هاست و از ۹ استان در فارس حضور دارند که به دلیل محدودیت ظرفیت از حضور سایر استان ها در طول سال استفاده می شود.

وی با اشاره به اینکه در سبک زندگی ایرانی و اسلامی بحث الگوی تفریح سالم را مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مطرح فرمودند، تاکید کرد: نیاز است فضایی برای غنای اوقات فراغت انجام شود و این غنا سازی همراه آموزش باشد.

فرخ زاده با تاکید بر اینکه یکی از مسائلی که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) تاکید کردند موضوع آداب و رسوم و فرهنگ محلی است یکی از فعالیت های دوست داشتنی است که مردم آن ارتباط برقرار می کنند، اضافه کرد: جشنواره اقوام ایران زمین که در دهه امامت و ولایت برگزار می شود، تمرین دیگری بین دستگاه های استان است.

معاون گردشگری و امور زیارتی استانداری فارس با اشاره به اینکه در سطح شیراز و فارس باید جایگزین های مناسبی برای قشر جوان و نوجوان داشته باشیم که قائله هایی مثل اسکیت چمران روی ندهد، افزود: این جشنواره یک جایگزین مناسب با یک عمق آداب قوی و عمیق است.

وی با اشاره به اینکه در کنار هم بودن می تواند تاثیر موثری در انجام کار داشته باشد، اظهار کرد: عشایر بیش از ۵۰ درصد استان فارس را تشکیل می دهند، در تمام برهه ها عشایر نقش مهمی در کشور و استان داشته اند.

فرخ زاده با یادآوری این مطلب که حق اینست که فضا به گونه ای ترسیم شود که امکان بروز توانمندی های عشایر و باورهای آنان وجود داشته باشد، تاکید کرد: غرفه هایی از شهدای عشایر و آداب و رسوم عشایر در مباحث دینی و مذهبی و غرفه عفاف و حجاب ایجاد شده است.

وی گفت: پیاده راه مقابل باغ «جهان نما» یک نقیصه است و نه می توان آن را پیاده راه نامید نه محلی برای محل حمل و نقل است، متاسفانه کار کارشناسی برای این موضوع انجام نشد.

سید مجتبی علوی، مدیرکل فرهنگی معاونت امور زائرین و گردشگری استانداری فارس گفت: جشنواره اقوام یک اقدام ارزشمند است، برای محل نمایشگاه کارگروهی تشکیل شد و بهترین محل انتخاب شد.

انتهای پیام/ابراهیم‌عباسی

جشنواره اقوام ایران زمین