دستگاه قضایی نسبت به امنیت روانی جامعه مسئولیت دارد
دستگاه قضایی نسبت به امنیت روانی جامعه مسئولیت دارد

به گزارش پگاه خبر؛آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز عید سعید قربان با تبریک این عید به همه مردم اظهار داشت: تقوا مقوله‌ای است که در هر حالی و جایی باید یکدیگر را توصیه به تقوا کنیم. وی با بیان آیه ۶ سوره حجرات گفت: خداوند در این آیه اهل ایمان را به این فراخوانده […]

به گزارش پگاه خبر؛آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز عید سعید قربان با تبریک این عید به همه مردم اظهار داشت: تقوا مقوله‌ای است که در هر حالی و جایی باید یکدیگر را توصیه به تقوا کنیم.

وی با بیان آیه ۶ سوره حجرات گفت: خداوند در این آیه اهل ایمان را به این فراخوانده که اگر کسی برای شما خبری آورده که مومن نیست و یا شما آن کس را نمی‌شناسید؛ خداوند از اهل ایمان می‌خواهد در چنین شرایطی تبیین و بررسی کنند و به دلیل ندانستن اهل ایمان کاری کند که بعد از آن پشیمان شوند.

امام جمعه شیراز این امر همیشه در اسلام مورد تاکید بوده است، افزود: امروز این مسئله اهمیت بیشتری دارد چون دشمنان هر دروغی بتوانند می‌گویند تا مردم را از انقلاب و دین منصرف کنند؛ ابزار ارتباطی هم فراوان شده است باید مراقب بود.
دژکام با انتقاد از تقطیع صحبت‌ها در فضای مجازی عنوان کرد: قیامت را نباید فراموش کنیم، بدون استناد نباید هر حرفی را باور کرد چون دشمنان اسلام کلمات را تحریف می‌کنند حتی در صدر اسلام هم پشت سر پیامبر(ص) هم صحبت ‌می‌کردند. در مقابل هر حرفی که زده می‌شود ابتدا باید بررسی کرد و بعد از آن اگر راست بود، باید دید منظور چه بوده است.
وی با بیان اینکه هر کدام مسئول هستیم که با این پست‌های فضای مجازی لطمه‌ای به اسلام نزنیم، افزود: دستگاه قضایی نسبت به امنیت روانی جامعه مسئولیت دارد وقتی فضا را با دروغ ملتهب و بی‌اعتمادی ایجاد می‌کنند، برخورد کند.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه آیا شایعات شهید بهشتی را شهید نکرد؟ عنوان کرد: امروز همان دست‌ها دوباره شروع کرده است، جامعه دینی ما نباید فریب بخورد. دشمنان در حال توطئه هستند باید با رفتار درست این توطئه‌ها را خنثی کرد.

انتهای پیام/ابراهیم‌عباسی

دستگاه قضایی