توزیع اعتبارات متناسب با نیاز هر شهرستان واگذار شود
توزیع اعتبارات متناسب با نیاز هر شهرستان واگذار شود

به گزارش پگاه خبر؛جعفر قادری در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان فارس به مباحث مطرح شده درباره کاهش اعتبارات ۳ درصد نفت و گاز اشاره و گفت: در اصلاحی که در اعتبارات ۳ درصد شکل گرفته، استان فارس هیچ سهمی به دلیل تولید گاز نمی‌گیرد و با وجود تلاش انجام شده سهم فارس از بین […]

به گزارش پگاه خبر؛جعفر قادری در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان فارس به مباحث مطرح شده درباره کاهش اعتبارات ۳ درصد نفت و گاز اشاره و گفت: در اصلاحی که در اعتبارات ۳ درصد شکل گرفته، استان فارس هیچ سهمی به دلیل تولید گاز نمی‌گیرد و با وجود تلاش انجام شده سهم فارس از بین رفته است.

او گفت: در اصلاح جدید توزیع اعتبارات استان‌های گازخیز سهمی ندارند، تنها سهم استان فارس از این اعتبارات به دلیل میعانات گازی است که در حال تلاش و پیگیری هستیم این مشکل را از طریق کمیسیون برنامه مجلس حل کنیم.

قادری در ادامه به نحوه توزیع اعتبارات نیز اشاره و گفت: تقسیم بندی اعتبارات باید متناسب با نیاز هر شهرستان به خود شهرستان واگذار شود چراکه پروژه‌های بزرگ از ظرفیت‌های غیردولتی و مشارکت می‌توانند استفاده کنند، اما در طرح‌های کوچک باید از اعتبارات موجود و استانی استفاده شود.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تدوین طرح تامین منابع مالی زیرساخت‌ها عنوان کرد:در تلاش هستیم که این طرح را دائمی کنیم و با استفاده از ظرفیت‌های مختلف طرح در قالب ۵۰ ماده در کمیسیون جهش تولید تهیه و تمام شده است.

عضو کمیسیون برنامه مجلس احکام مالی زیرساخت‌ها در بودجه آمده است، گفت: با این طرح این امکان که خود دستگاه از این محل برای تامین زیرساخت‌ها ورود کند دیده شده که بعد از آخرین اصلاحات ابلاغ می‌شود و می‌توانیم نظارت دقیق داشته باشیم.

قادری گفت: باید مبانی قانونی تامین زیرساخت‌ها را با کمک دستگاه فراهم کنیم و دستگاه‌ها و مدیران مطالعه و کمک دهند، چون با اعتبارات محدود و تورم کاری نمی‌توان انجام داد بنابراین راهی جز مدل‌های مشارکتی و استفاده از ظرفیت‌های بخش غیردولتی نداریم.

او گفت: انتظار داریم دستگاه‌ها و مدیران در چهارچوب قانون کمک کنند، چون با این اعتبارات امکان کار قابل توجه نیست.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

توزیع اعتبارات