از اجرای طرح مسجدمحوری تا طرح‌های توسعه‌ای حمل‌ونقل ریلی
از اجرای طرح مسجدمحوری تا طرح‌های توسعه‌ای حمل‌ونقل ریلی

به گزارش پگاه خبر؛سید احسان اصنافی،شهردار شیراز حوزه‌های عملکردی شهرداری‌ متشکل از اجرای طرح فرهنگی اجتماعی،خدمات شهری، حمل‌ونقل و ترافیک، حوزه عمرانی، حوزه ستادی، مدیریت منابع انسانی و پشتیبانی مالی، شهرسازی، فنی و مهندسی این کلان‌شهر را تشریح کرد. سید احسان اصنافی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز شیراز به مناسبت سالروز شهرداری‌ها […]

به گزارش پگاه خبر؛سید احسان اصنافی،شهردار شیراز حوزه‌های عملکردی شهرداری‌ متشکل از اجرای طرح فرهنگی اجتماعی،خدمات شهری، حمل‌ونقل و ترافیک، حوزه عمرانی، حوزه ستادی، مدیریت منابع انسانی و پشتیبانی مالی، شهرسازی، فنی و مهندسی این کلان‌شهر را تشریح کرد.

سید احسان اصنافی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز شیراز به مناسبت سالروز شهرداری‌ها اظهار کرد: گستردگی فعالیت شهرداری به گونه‌ای است که همه شهروندان به نوعی با آن ارتباط و در امور جاری با شهرداری‌ها درگیر هستند.

او با بیان اینکه شهرداری شاید تنها دستگاهی باشد که از زمان تولد تا وفات با شهروندان همراه هست، به حوزه‌های عملکردی شهرداری‌ اشاره و به اختصار به شرح وظایف و اقدامات در دست اجرای این حوزه‌ها پرداخت.

شهردار شیراز به حوزه فرهنگی شهرداری اشاره و عنوان کرد: گستره فعالیت این حوزه از ایجاد زیرساخت تا مناسبت‌ها و رخدادهای ملی و مذهبی را شامل می‌شود.

اصنافی از آمادگی شهرداری و فضاسازی محیطی برای برگزاری عید قربان و غدیر خبر داد و گفت: شهرداری در این حوزه به عنوان مدیریت شهری در فضاسازی شهری و ایجاد جلوه فرهنگی و مذهبی شهر نقش خود را ایفا می‌کند که در این ایام تکلیف دینی به عهده ماست و هر کسی حداقل با نصب یک پرچم، عظمت دهه ولایت را به نمایش بگذارد.

او همچنین به اجرای طرح مسجد محوری با هدف احیای مساجد در محلات به عنوان یکی از طرح‌های معاونت فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اشاره و عنوان کرد: مساجد از دیرباز به عنوان مرکز و پایگاهی برای فعالیت های دینی و فرهنگی، مشاوره، استفاده از آن در اوقات فراغت، صلح و سازش‌های خانوادگی و نظایر آن محسوب می‌شدند و امروز هم با اجرای این طرح امید است که مسجد مجددا به جایگاه اصلی خود بازگردد.

شهردار شیراز خاطرنشان کرد: امکانات شهرداری برای اجرای مطلوب طرح مسجدمحوری به کار گرفته شده است.

مدیر ارشد شهری شیراز ادامه داد: مراکز مشاوره شهرداری نیز در اختیار شهروندان است و در حال برنامه‌ریزی هستیم تا پس از دوران کرونا، خدمات گسترده‌تری ارائه شود.

او به وضعیت نظافت شهر، فضای سبز و جمع‌آوری پسماند هم اشاره و خواستار همکاری بیشتر شهروندان در این باره شد و گفت: شهرداری یک نهاد مردمی غیر دولتی است و با عوارض شهر را اداره می‌کند.

شهردار شیراز خواستار پرداخت عوارض شهرداری از سوی شهروندان شد و گفت: عوارض برای شهر و خود شهروندان هزینه می‌شود.

اصنافی همچنین از بهره برداری دو ایستگاه آتش‌نشانی در هفته دولت و یک ایستگاه دیگر آن در دهه فجر امسال خبر داد.

او اضافه کرد: در حوزه آرامستان‌ها نیز آرامستان احمدی آماده خدمات‌رسانی است و به زودی با تکمیل ظرفیت دارالرحمه، متوفیان برای دفن به این آرامستان منتقل می‌شوند.

شهردار شیراز به حوزه خدمات شهری هم گریزی زد و گفت: ساماندهی بازارچه‌های میوه و تره‌بار و ضایعات فروشی‌ها تا پایان امسال در دستور کار قرار دارد.

او به حوزه حمل‌ونقل هم اشاره و با بیان اینکه هم‌اینک ۴۶٠ دستگاه اتوبوس فعال در این کلانشهر در حال خدمات‌رسانی است، گفت: ۵٠ دستگاه اتوبوس دیگر نیز به مجموعه ناوگان اتوبوسرانی شیراز با همکاری وزارت کشور تا پایان امسال اضافه خواهد شد.

شهردار شیراز ادامه داد: شهرداری وظیفه حمایتی در بحث تاکسیرانی را نیز مدنظر قرار داده است.

اصنافی همچنین به مترو و شاهکار مهندسی در این حوزه هم اشاره و با بیان اینکه خط یک مترو شیراز با ۲۰ ایستگاه در دسترس شهروندان است و روزبه‌روز استقبال از آن بیشتر می‌شود، گفت: دو طرح توسعه‌ای مترو نیز از میانرود تا میدان امام حسین(ع) و از میدان امام حسین(ع) تا کلبه سعدی در دستور اجراست.

او ابراز امیدواری کرد که یکسال زودتر از برنامه زمان‌بندی، شاهد بهره‌برداری و مسافرگیری ایستگاه قهرمانان تا میدان امام حسین(ع) در فاز یک خط دو مترو شیراز در دهه فجر امسال باشیم.

شهردار شیراز گفت: دسترسی به خط یک برای شهروندان در این قسمت از شهر نیز فراهم می‌شود.

اصنافی از آغاز عملیات احداث زیرگذر محور گویم در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: پروژه‌های کلانی چون بزرگراه شهید سلیمانی در دست اجراست که تقدیم شهروندان خواهد شد.

او گفت: در حوزه شهرسازی نیز اقدامات خوبی در دست اجراست و بناست که شهرداری الکترونیک به صورت کامل اجرایی و فرآیند صدور پروانه با تحقق این مهم تسهیل شود.

شهردار شیراز خاطرنشان کرد: افزایش بودجه شهرداری شیراز از ۶ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ به ۱۵ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ رسیده و تحقق این میزان بودجه، همکاری بیشتر شهروندان را می‌طلبد.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

از اجرای طرح