فارس می تواند قطب گلخانه‌ای جنوب کشور باشد
فارس می تواند قطب گلخانه‌ای جنوب کشور باشد

به گزارش پگاه خبر؛در حاشیه جلسه کارگروه سرمایه گذاری استان فارس که با حضور استاندار و مدیران دستگاه های اجرایی و برای بررسی بسته های سرمایه گذاری برگزار شد ، مهدی برومندی معاون وزارت جهاد کشاورزی با اعلام این مطلب که بیش از ٢۶٠ هزار هکتار نخلستان در کشور وجود دارد که ۴٠ درصد از […]

به گزارش پگاه خبر؛در حاشیه جلسه کارگروه سرمایه گذاری استان فارس که با حضور استاندار و مدیران دستگاه های اجرایی و برای بررسی بسته های سرمایه گذاری برگزار شد ، مهدی برومندی معاون وزارت جهاد کشاورزی با اعلام این مطلب که بیش از ٢۶٠ هزار هکتار نخلستان در کشور وجود دارد که ۴٠ درصد از آنها به دلیل خسارات دوران جنگ بایستی حذف یا جایگزین شوند، ادامه داد: در راستا تامین این نیاز در کشور ساخت دومین مرکز تولید نهال خرما در شهرستان جهرم به عنوان ظرفیت استان فارس در تولید این نهال در دستور کار قرار دارد.

همچنین سرمایه گذاری زیر ساختی دیگری که در استان فارس در حال پیگیری است ،اولین مرکز تولید نهال مرکبات گواهی شده در کشور و در شهرستان داراب خواهد بود.
برومندی افزود: سرمایه گذاری صورت گرفته در شهرستان داراب بالغ بر ۵٠ میلیارد تومان خواهد بود و این مرکز سالانه یک میلیون نهال استاندارد و گواهی شده تولید خواهد کرد.

معاون وزارت کشاورزی در ادامه از تخصیص بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای جبران خسارت‌های سرمازدگی در بخش کشاورزی خبرداد.

وی افزود: بیش از ١٠ هزار میلیارد تومان اعتبار برای جبران خسارت های سرمازدگی به بخش کشاورزی کشور مصوب شده که ۷۰ درصد آن برای استان‌های کرمان، فارس و یزد تخصیص یافت و ۳۰ درصد برای سایر استان‌های کشور است.

برومندی اضافه کرد: از کل اعتبار یادشده ۸ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان سهم حوزه باغبانی و مابقی برای بخش زراعت در کشور است.

از این محل حدود ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای فارس در نظر گرفته شده است که ۷۰ درصد از آن در قالب تسهیلات ۴ درصدی به باغدارهای خسارت دیده اعطا خواهد شد .همچنین ۳۰ درصد از اعتبارات نیز برای امهال وام‌های باغداران اختصاص خواهد یافت.

برومندی در بخش دیگر با بیان اینکه فارس پتانسیل بالایی برای تبدیل شدن به قطب گلخانه‌ای جنوب کشور را دارد، از ایجاد ١٠٠ هکتار گلخانه با مشارکت بخش خصوصی در شهرستان نی ریز خبر داد.

وی همچنین تصریح کرد: با توجه به ظرفیتی که استان فارس در حوزه گیاهان دارویی و گلخانه دارد فارس می‌توان قطب گلخانه‌های جنوب کشور باشد وایجاد شهرک گلخانه‌ای می تواند در این راستا موثر باشد.

انتهای پیام/سمیه یگانه

فارس می تواند