ساختار پروژه های شهرداری منطقه ۶بر اساس نشاط اجتماعی وتعامل باشهروندان
ساختار پروژه های شهرداری منطقه ۶بر اساس نشاط اجتماعی وتعامل باشهروندان

نشست خبری شهردار منطقه ۶ شیراز با موضوع بررسی و اعلام پروژه های در دست اقدام برگزار شد.

به گزارش پگاه خبر؛مسعود قادری ضمن گرامیداشت فرارسیدن روز قلم با تاکید و گرامی دانستن جایگاه اهالی قلم و اثرگذاری آنها در تعالی فرهنگ جامعه ، به بررسی پروژه های در دست اقدام شهرداری در این منطقه پرداخت.

وی با اشاره به حوزه های مدنظر در اجرای پروژه ها گفت: عمده پروژه های در دست اقدام در شهرداری منطقه شش شیراز ایجاد و توسعه پارک ها، تکمیل و بهسازی پیاده‌رو ، اجرای لوله گذاری و احداث خیابان است.

قادری در ادامه با اشاره به اهمیت ایجاد فضای نشاط آور در جهت افزایش تعاملات اجتماعی با ایجاد و توسعه پارک ها افزود: تکمیل پارک گلها با انجام تملک و اصلاح طرح قبلی و پس از آن اقدامات لازم برای انتخاب پیمانکار درحال اجراست .

همچنین برای احداث پارک هایی از قبیل بوستان دوهزار متری در محدوده قصردشت، بوستان چهارهزار متری لاله در شهرک جوادیه نیز مراحل تملک ، تکمیل طرح و انتخاب پیمانکار در حال انجام است.

از طرفی ایجاد پارک در محله جبل الدراک از الویت های اجرای است اما نیاز بسیاری برای ایجاد فضای سبز بیشتر و افزایش سطح خدمات شهری در این محله با توجه به حجم ساکنین و بافت نوساز آن احساس می شود که برنامه ریزی های لازم صورت خواهد گرفت.

وی همچنین نیاز اتمام سریع پروژه مسیر دسترسی از کمربندی به محله جبل الدراک را با توجه به تردد روزانه ضروری عنوان کرد.

مسعود قادری با اشاره به معضلات پیاده را سلامت استاد شجریان با توجه به اعتراض شهروندان ادامه داد: معضلاتی از قبیل تردد موتورسیکلت در طول مسیر و دسترسی خودرو به بخشی از پیاده را و همچنین ناهنجاری در برخی از مسایل فرهنگی و اجتماعی از قبیل کم توجهی به عفاف و حجاب توسط برخی از کاربران ، همراه آوردن سگ در این محیط مفرح اجتماعی ،وجود چند باغ مجالس و حضور دستفروشان از جمله مشکلات موجود این پیاده است که با جلسات و هماهنگی های صورت گرفته با دستگاه های متولی حفظ امنیت و نظم اجتماعی راهکارهای رفع این معضلات در دستورکار قرارگرفته است.

قادری در پایان ۹ پروژه را در دستور کار اجرایی سال آینده عنوان کرد که می توان به اجرای پل طبیعت مابین باغ گل‌ها و پیاده راه سلامت، احداث مجموعه فرهنگی جبل الدراک، احداث پارک خطی کوی قدس، تکمیل و بهسازی مسیر کوهستانی دوچرخه را به عنوان مهم‌ترین پروژه‌ها اشاره کرد.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

ساختار پروژه های