شهرداری متولی تمام امور فرهنگی شهر نیست
شهرداری متولی تمام امور فرهنگی شهر نیست

به گزارش پگاه خبر؛علی‌اکبر سلطانی، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورا گفت: نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که شهرداری شیراز تمام ظرفیت موجود در فرهنگسراها را به صورت اختصاصی به حوزه قرآن اختصاص دهد گرچه تاکنون اقدامات بسیار خوبی در این زمینه انجام داده‌ایم. اینکه انتظار داشته باشیم شهرداری متولی تمام امور فرهنگی شهر باشد […]

به گزارش پگاه خبر؛علی‌اکبر سلطانی، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورا گفت: نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که شهرداری شیراز تمام ظرفیت موجود در فرهنگسراها را به صورت اختصاصی به حوزه قرآن اختصاص دهد گرچه تاکنون اقدامات بسیار خوبی در این زمینه انجام داده‌ایم.
اینکه انتظار داشته باشیم شهرداری متولی تمام امور فرهنگی شهر باشد و ظرفیتش را برابر همه گروه‌ها اعم از گروه‌های جهادی، سمن‌های مردمی، برخی از کانون‌های مساجد و غیره قرار دهد، درست نیست زیرا شهرداری ظرفیت محدودی دارد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز با یادآوری اینکه هم‌اکنون دو فرهنگسرا یکی در شهرک زیباشهر و دیگری در سه‌راه آستانه به موضوع قرآن اختصاص دارد، گفت: غیر از آن شهرداری شیراز برای برگزاری کلاس‌های قرآنی در فرهنگسراها هم فرصت مهیا کرده و نسبت به ثبت‌نام کلاس‌ها و برنامه‌های مختلف اقدام کرده است و از مربیان متعددی برای آموزش قرآن به گروه سنی مختلف استفاده می‌کند.

سلطانی بیان کرد: علاوه بر این‌ها طبق طرح «احیای محلات با محوریت ۱۰۰ مسجد»، این تعداد مسجد در برنامه قرار گرفته است تا کلاس‌های قرآن دائر و برنامه‌های قرآنی اجرا شود، لذا حتی می‌توان گفت مجموعه مدیریت شهری شیراز فراتر از آن حدی که ظرفیت داشته هم هزینه انجام داده است. به عنوان مثال برای اولین‌بار در شورای ششم بعد از مدت‌ها اعتباری برای حمایت از برنامه‌های قرآنی لحاظ شده است و در برگزاری مسابقات و رویدادهای قرآنی با سازمان‌ها و مراکز و مجموعه‌های مختلف همکاری لازم را دارد.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

شهرداری متولی