*ساهر* امنیت ملی پایدار را قلم می زند
*ساهر* امنیت ملی پایدار را قلم می زند

به مناسبت فرارسیدن روز قلم ، ویژه برنامه ای با عنوان قاف به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با همکاری انجمن ادبی ساهر و با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس ،جمعی از معاونین و مدیران حوزه فرهنگ و هنر همراه با نویسندگان و شخصیت های ادبی استان در سالن غزل واقع در مجموعه فرهنگی هنری تالار حافظ برگزار شد.

 به گزارش پگاه خبر؛در این آیین گرامیداشت نویسندگان و شخصیت های ادبی استان به قرائت بخشی از دست نوشته های خود پرداختند.

در ادامه حمیدرضا قانع مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ضمن تبریک این مناسبت به اهالی جامعه قلم ، هنر استراتژیک انقلاب اسلامی را اثر جاری شده از اندیشه به واسطه قلم عنوان کرد و تقویت این حوزه را مهم و ضروری دانست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان فارس در ادامه کم توجهی مدیران فرهنگی به حوزه قلم را غفلت فرهنگی تاریخی توصیف کرد و در ادامه افزود: تاثیر کم توجهی به اهمیت قلم و اهالی فعال در این حوزه را بر نسل های آینده خواهد داشت.
قانع ادامه داد: تلاش امروز ما برای تعالی نقش قلم و توسعه همه جانبه آن به آینده ای درخشان در حوزه فرهنگی، افزایش علاقه مندی و شکوفایی اندیشه منتج خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در پایان سخنان خود بر لزوم سپردن جایگاه سیاست گذاری و راهبری حوزه فرهنگی به اهالی فرهنگ تاکید کرد.

در ادامه آیین گرامیداشت روز قلم و رونمایی از نخستین جایزه ادبی ، نمازی مدیر حوزه هنری استان فارس نیز ضمن گرامیداشت این مناسبت ، با توجه به تاثیر و قداست آن ، روز قلم را مصداق روز فرهنگ و هنر عنوان و اضافه کرد: قلم نقطه زاینده فرهنگ ، هنر و تمدن است که موجب رشد و پیشرفت جامعه می شود.همچنین عمق گفتمان در قلم نهفته و شکل گیری گفتمان با قلم است و ماندگاری آن نقطه تمایز و برتری بیان قلم نسبت به کلام است.

در پایان این مراسم ضمن تجلیل از نویسندگان و اهالی حوزه قلم استان فارس ، از پوستر نخستین جایزه ادبی ساهر که به ادبیات داستانی در عرصه امنیت ملی پایدار اختصاص دارد رونمایی شد.

انتهای پیام/ابراهیم‌عباسی

ساهر