اجرای طرح LEZ برای حفاظت از هوای پاک شیراز
اجرای طرح LEZ برای حفاظت از هوای پاک شیراز

به گزارش پگاه خبر؛هادی شهدوست شیرازی،معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز،در جمع خبرنگاران از اجرای طرح LEZ برای حفاظت از هوای پاک شیراز خبر داد و گفت: این طرح با ایجاد رینگ اجازه ورود خودروهای فاقد معاینه فنی را نمی دهد و این خودروها با ورود به رینگ قرمز حتما جریمه می شوند. […]

به گزارش پگاه خبر؛هادی شهدوست شیرازی،معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز،در جمع خبرنگاران از اجرای طرح LEZ برای حفاظت از هوای پاک شیراز خبر داد و گفت: این طرح با ایجاد رینگ اجازه ورود خودروهای فاقد معاینه فنی را نمی دهد و این خودروها با ورود به رینگ قرمز حتما جریمه می شوند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز با یادآوری این مطلب که ۵۰ دستگاه اتوبوس شهری شیراز بازسازی می شود و ۷۵ دستگاه اتوبوس هم خریداری شده است، تاکید کرد: روزانه اتوبوس ها نظافت و کارواش می شود.
وی با اشاره به اینکه اتوبوس های گازسوز مشکل سرمایشی دارند و عمر آنان پایان سال آینده تمام است، افزود: اتوبوس های جدید اگر گازسوز نباشند مشکل سرمایشی نخواهند داشت.
شهدوست شیرازی با یادآوری این مطلب که برخی خطوط اتوبوس با هم و با خطوط مترو همپوشانی دارند، اظهار کرد: فعلا قصد جمع آوری خط ویژه را نداریم و آن را یک مزیت برای شهر شیراز می دانیم و مطالعات جامع شهر شیراز توسط دانشگاه صنعتی در حال انجام است و مطالعات مبنای علمی دارد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز با اشاره به اینکه برنامه ریزی شده است پول پارکینگ برای تامین پارکینگ ها و مسائل ترافیکی هزینه شود، تاکید کرد: چند پارکینگ مشارکتی در حال آماده سازی است و ۲۳ پارکینگ زیر نظر ما کار انجام می دهند.
وی با اشاره به اینکه در ماه های اخیر سه پارکینگ «طالقانی»، «نشاط» و «هدایت» هوشمند سازی می شوند و افراد می توانند از قبل محل پارک خودرو خود را به صورت آنلاین رزرو کنند، افزود: پارکینگ های روباز و روبسته تا پایان سال به تکنولوژی دریافت آنلاین مجهز می شوند.
شهدوست شیرازی اظهار کرد: در مناطق مختلف هر یک چهارراه به عنوان چهارراه الگو معرفی می شود که تمام پروتکل های ترافیکی در آن اجرا می شود.
وی با اشاره به اینکه دوچرخه های «بیدود» یکسری مشکلات قراردادی دارد و در حال اصلاح قرارداد هستیم و پیشنهاد بیدود تغییر نوع دریافت پول بود و ما به هر قیمتی حاضر ماندن این طرح نیستیم و اگر کار با «بیدود» انجام نشود به دنبال گزینه های دیگر خواهیم بود، افزود: اعتقاد دارم بازی باید برد برد باشد و منافع شهروندان شیرازی تامین شود و از چارچوب قرارداد نباید خارج شویم.
شهدوست شیرازی با اشاره به اینکه دوچرخه را یک نوعی از حمل و نقل می دانیم و به عنوان یک وسیله سفر به آن نگاه می کنیم به طور حتم در مناطق مرکزی شهر از هزینه های مردمی آن می کاهیم و یارانه آن را شهرداری پرداخت می کند، افزود: دوچرخه اشتراکی از شیراز حذف نمی شود.
وی گفت: از قرارداد «سی پی» (C-PAY) فقط یکسال باقیمانده است و از جایی به بعد زیانده بوده و پرونده به کمسیون ارجاع شده و هر چه نتیجه کمسیون باشد، انجام خواهیم داد.
شهدوست شیرازی با اشاره به اینکه با تغییر نام کمربندی به خیابان، بزرگراه و یا بلوار، در کاهش تصادفات تاثیری نخواهد داشت، تاکید کرد: ۷۰ میلیارد تومان برای اقدامات کوتاه مدت شهرداری برای ساماندهی ورودی و خروجی شهرک ها به کمربندی جنوبی است و باید فکر اساسی شکل گیرد.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

اجرای طرح LEZ