معرفی افرادسهل‌انگار از بین رفتن ده‌ها هزار نهال به قوه قضاییه
معرفی افرادسهل‌انگار از بین رفتن ده‌ها هزار نهال به قوه قضاییه

به گزارش پگاه خبر؛مهندس رضا محمدیان در خصوص پروژه بام سبز شیراز اظهار داشت: این پروژه در زمان شورای چهارم به میزان بیش از ۴۰۰ هکتار از اراضی ارتفاعات مشرف به شهر شیراز و دشت اکبرآباد از منابع طبیعی آغاز گردید و حدود صد هزار اصله نهال در آنجا کاشته شد و امکانات اولیه مناسب […]

به گزارش پگاه خبر؛مهندس رضا محمدیان در خصوص پروژه بام سبز شیراز اظهار داشت: این پروژه در زمان شورای چهارم به میزان بیش از ۴۰۰ هکتار از اراضی ارتفاعات مشرف به شهر شیراز و دشت اکبرآباد از منابع طبیعی آغاز گردید و حدود صد هزار اصله نهال در آنجا کاشته شد و امکانات اولیه مناسب نیز جهت استفاده مردم در محل بنا گردید اما با عنایت به اینکه در خصوص اجرای این پروژه اقدام موثری تاکنون انجام نشده و در اثر سهل‌انگاری صورت گرفته و به گزارش شهرداری حدود هشتاد هزار درخت خشک شده و بخشی از امکانات ایجاد شده نیز موجود نیست و به شکلی می‌توان گفت پروژه تعطیل است، این موضوع در کمیسیون بررسی گردید‌.

وی اضافه کرد: بر اساس این مصوبه شهرداری شیراز مکلف گردید در راستای بهبود عملکرد اجرایی پروژه بام سبز اقداماتی را انجام دهد.

رئیس کمیسیون سومین حرم اهل بیت علیهم السلام، زیارت و گردشگری تکالیف شهرداری را به شرح زیر بیان نمود:
۱- معرفی افرادی که با سهل‌انگاری موجبات از بین رفتن ده‌ها هزار نهال غرس شده و امکانات پروژه را فراهم نموده‌اند به قوه قضاییه اقدام نموده و گزارش آن را به شورا ارسال نمایند‌.
۲- در راستای به کارگیری یک مشاور توانمند ذیصلاح برای طراحی و راهبردی کلی پروژه بام شیراز اقدام نمایند و در مدت مصوب گزارش آن را به شورا ارائه دهند.
۳- اقدام در راستای به کارگیری مدیر اجرایی دارای سابقه و تجربه مناسب و تشکیل تیم اجرایی و طراحی مستقل در پروژه مذکور، اقدامات عمرانی و توسعه زیرساخت‌های پروژه خصوصا بازگشایی و همسازی راه‌های دسترسی، افزایش سرانه درختکاری و نگهداری آنان و احداث بناهای خدماتی لازم مانند سرویس‌های بهداشتی و مخازن ذخیره آب، سایت‌های گردشگری.
تبصره: شهرداری باید اعتبار لازم جهت اجرای این بند از محل ردیف‌های مصوب در بودجه سال جاری به صورت متناسب اختصاص دهد.
۴- استفاده از انرژی‌های طبیعی باد و خورشید در این پروژه دارای اولویت باشد (ترجیحاً با جذب سرمایه گذار).
۵- مشارکت و سرمایه‌گذاری خرد با استفاده از توان بخش خصوصی در زمینه‌های مختلف گردشگری مانند ارائه خدمات حمل و نقل توسط آفرودها و ارائه خدمات گردشگری با احداث کمپ‌ها و سیاه‌چادرهای عشایری، ایجاد بازارچه‌های تولیدات سنتی عشایران، ارائه خدمات هیئت‌های ورزشی دوچرخه سواری، صخره نوردی، کوهنوردی و فعال‌سازی انجمنهای طبیعت‌گردی و حافظ محیط زیست و فضای سبز و غیره با رعایت تشریفات قانونی.
۶- در مسائل طراحی و اجرایی احداث مکان‌های لازم ورزشی، پاسگاه انتظامی، ایستگاه اورژانس، ایستگاه آتش‌نشانی، ایستگاه دفع و جمع‌آوری پسماند و زباله در نظر گرفته شود.
۷- شهرداری مکلف است نسبت به فعال سازی پروژه مذکور حداکثر ظرف مدت یک ماه آینده و ارائه گزارش روند اجرایی آن هر دو ماه یکبار به شورا اقدام نماید.
۸- تجمیع تمامی بودجه‌های اختصاصی مرتبط با مدیریت ارتفاعات در حوزه‌های معاونت عمرانی، خدمات شهری، مالی و اقتصادی به صورت متمرکز در اداره ارتفاعات جهت تسریع در امور
۹- ایجاد یگان حفاظت با استفاده از منابع انسانی موجود به منظور حفظ و نگهداری از محیط زیست و ایجاد امنیت در پروژه با استفاده از ظرفیت و توان نیروی انتظامی.
۱۰- تهیه طرح آبخیزی پروژه با استفاده از مطالعات صورت گرفته توسط سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

معرفی افرادسهل‌انگار